سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه ارتش در نظام اسلامی باید علاوه بر وظایف دنیایی، وظایف آخرتی را هم مد نظر داشته باشد، گفت: یکی از ویژگی های ارتش در اسلام این است که باید مایه عزت دین باشد و زمانی یک ارتش می‌تواند مایه عزت دین باشد که در چارچوب دین حرکت کند و اینجا جای عقیدتی سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس عقیدتی سیاسی پادگان منظریه قم و جمعی از فرماندهان ارتش استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) که در سنین کودکی به امامت رسیدند، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که خلیفه خدا و امام جامعه بودن ربطی به سن و سال ندارد و محاسباتی است که خداوند می‌داند.

وی با بیان اینکه امامت امام زمان (عج) از اسرار الهی است و جای تحقیق و تفحص ندارد، افزود: برخی منصب‌ها بر اساس علم، تجربه، تخصص و تعهد به افراد داده می‌شود اما برخی منصب‌ها عنایت پروردگار است و وقتی نظر خداوند بر کسی و چیزی تعلق گرفت صحبت از تخصص و سابقه کار مطرح نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه امام حسن و امام حسین علیهما السلام هر دو فرزندان امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا سلام الله علیها و تحت تربیت رسول خدا(ص) بودند، گفت: امام حسین علیه السلام چندین سال تحت امر امام مجتبی(ع) بودند ولی در عین حال خداوند تداوم امامت را در نسل امام حسین علیه السلام قرار داد و این از مواردی است که محاسباتش را خداوند می‌داند و جای تحقیق ندارد.

وی با اشاره به تقارن ولادت پیامبر(ص) و امام صادق علیه السلام اظهار کرد: کسانی که دین اسلام را از طریق زحمات پیامبر(ص) پذیرفتند تداوم این دین به دست امام صادق علیه السلام است یعنی ما از نظر رسالت محمدی و از نظر مذهب جعفری هستیم و خداوند به شرطی ایمان ما را به پیامبر(ص) قبول می‌کند که مذهب خود را از امام صادق علیه السلام گرفته باشیم.

آیت الله سعیدی افزود: به همین خاطر وقتی امام هشتم(ع) با مردم نیشابور که اهل سنت بودند روبرو شدند و آنها درخواست کردند که حدیثی برای ما بخوانید حضرت مردم را به توحید دعوت کردند و فرمودند توحید شروطی دارد و من از شروط آن هستم یعنی اگر کسی ولایت ائمه(ع) را قبول ندارد خداپرستی اش هم مشکل دارد.

وی با اشاره به تأسیس عقیدتی سیاسی ارتش به دستور امام خمینی(ره) در چنین روزی، گفت: جایگاه عقیدتی سیاسی جایگاه بلند و رفیعی است و برخاسته از اعتقاداتی است که خدا و پیامبر(ص) به ما گفته اند و از بزرگان به ما رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه ضمن تبیین ویژگی های سپاهیان در اسلام جایگاه عقیدتی سیاسی را مشخص کرده اند، گفت: حکومت‌های دیگر ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی را برای اهداف دنیایی خود می‌خواهند اما تنها جایی که برای نیروهای نظامی و انتظامی اهداف آخرتی تعیین شده است در اسلام است.

وی با اشاره به ویژگی های ارتش اسلام در نامه ۵۳ نهج البلاغه ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند سپاهیان اسلام به اذن خداوند قلعه‌های مردم، زینت فرمانروایان، مایه عزت دین و مایه امنیت هستند و کار مردم جز به وسیله چنین ارتشی سامان نمی‌گیرد.

آیت الله سعیدی گفت: زمانی یک ارتش می‌تواند مایه عزت دین باشد که در چارچوب دین حرکت کند و اینجا جای عقیدتی سیاسی است که باید اهداف آخرتی را برای ارتش ترسیم کند و در کنار انجام وظایف دنیایی وظایف و تکالیف آخرتی را هم به ارتش نشان دهند.

وی با بیان اینکه بدون اهداف آخرتی وظایف دنیایی ارتش هم به درستی انجام نمی شود، گفت: عقیدتی سیاسی کارش این است که آیات قرآن کریم، روایات پیامبر(ص) و ائمه (ع) و فرمایشات ولی فقیه که خط مشی ارتش اسلامی را مشخص می کند را بر اساس قانون بیان کنند و ارتش را نسبت به این امور آگاه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha