پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مولوی نذیر احمد سلامی

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: خداوند متعال ظرفیت های بسیار ارزشمند مادی و معنوی را در امت اسلامی قرار داده است که اگر به آنها تمسک بجوییم، به عظمتی که گذشتگان ما در دنیا داشته‌اند، خواهیم رسید.  

به گزارش خبرگزاری حوزه، مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، صبح ‌سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص)، به ذکر آیه شریفه «ان هذه امتکم امة واحدة‌ و أنا ربکم فاعبدون» پرداخت و اظهار کرد: «امة واحده» در این آیه اشاره به توحید کلمه دارد و «أنا ربکم فاعبدون» به کلمه توحید اشاره می‌کند.
 
وی افزود: قرآن کتابی است که از منظر بلاغت و ادبیات استاندارد است و هر تقدم و تأخر آن به یک معنا و مفهوم اشاره می‌کند. برخی از نظریه پردازان اسلامی گفته‌اند تقدم توحید کلمه بر کلمه توحید در این آیه اشاره به این نکته دارد که مسلمانان و کسانی که به کلمه توحید باور دارند، زمانی موفق و پیروز می‌شوند که وحدت کلمه داشته باشند.
 
مولوی سلامی افزود: خداوند متعال ظرفیت های بسیار ارزشمند مادی و معنوی را در امت اسلامی قرار داده است. ظرفیت معنوی مانند قرآن، اسلام، سیره پیامبر (ص) و سیره ائمه اطهار (ع) که ارزش‌های بسیار والایی هستند و اگر به آنها تمسک بجوییم، به عظمتی که گذشتگان ما در دنیا داشته‌اند، می‌رسیم.
 
وی تأکید کرد: مسلمانان صدر اسلام با تمسک به آموزه‌های دینی و وحدت و انسجام اسلامی در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانستند جهان را فتح کنند و اسلام را در نقاط مختلف جهان گسترش دهند.
 
سلامی با اشاره به ظرفیت‌های مادی در جهان اسلام گفت: جمعیت جهان اسلام از ظرفیت‌های مادی است که مسلمانان تقریبا یک میلیارد و نیم جمعیت دارند و هیچ امتی جز مسیحیان چنین جمعیتی را ندارد. ظرفیت مادی دوم نیز گستره جهان اسلام است یعنی از اندونزی تا مراکش، تمام کشورهای اسلامی جز دو کشور هند و میانمار، با یکدیگر متصل هستند و سومین ظرفیت مادی، منابع نفت و گازی است که در اختیار امت اسلامی قرار دارد، چرا که کشورهای اسلامی خاورمیانه بیش از یک دوم منابع نفت و گاز دنیا را در اختیار دارند. مسیرهای کشتیرانی بسیار مهم از لحاظ سوق الجیشی و اقتصادی نیز از دیگر ظرفیت‌های مادی جهان اسلام است.
 
مولوی سلامی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی خاورمیانه از جنوب با قاره آفریقا، از شمال و غرب با قاره اروپا و از شرق با قاره آسیا اتصال دارند و اینها همه ظرفیت‌هایی است که اگر در سایه وحدت و انسجام و خرد جمعی از آنها استفاده شود، به موقعیت جهان اسلام بسیار کمک می‌کند.
 
وی در پایان تأکید کرد: این‌همه امکانات اگر در اختیار دشمنان قرار داده شود و از آنها استفاده بهینه نشود، یک گناه جمعی است که قابل بخشودن نیست.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha