جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برخی از مطالبه گری‌ها در کشور، به دلیل رعایت نکردن مسائل فقهی، خلاف شرع است، گفت: لازم است تا ضوابط اخلاقی در حوزه امر به معروف و خصوصا عرصه مطالبه گری به درستی برای فعالان این حوزه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، صبح امروز در دیدار با اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر، بهترین امت از نظر قرآن کریم را جامعه‌ای عنوان کرد که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر توجه دارد و اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن آنچه باعث حفظ جامعه اسلامی و نگهداری جامعه در صراط مستقیم می‌شود، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم در قیامت مدیون این فریضه الهی نشویم. گفت: نباید اجازه سوق پیدا کردن جامعه به سمت ناهنجاری‌ها و ترویج فرهنگ سکوت در برابر ناهنجاری‌ها را در جامعه بدهیم، چرا که نتیجه آن اعوجاج جامعه خواهد بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ۲۲ مجموعه مطالبه‌گر زیر نظر ستاد امر به معروف استان همدان، به صورت تخصصی در موضوعات مختلف در حال فعالیت هستند، مطرح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط ستاد و معاونت مطالبه‌گری، هر یک از این مجموعه‌ها به صورت تخصصی نسبت به مسائل روز ورودهای خوبی تا به حال داشته‌اند.

وی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی بین فعالان عرصه امر به معروف، خاطر نشان کرد: از آنجایی که مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر که متشکل از افراد با تجربه و پیشکسوت است، بنابراین می‌توانند با ورود در میدان عمل، اتفاقات مبارکی را در عرصه مطالبه‌گری رقم بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انتظار بر این است که این مجموعه خود را درگیر ساختارها و چارچوب‌ها نکند، اظهار داشت: آنچه امروز در جامعه احساس می‌شود، تبدیل مطالبه‌گری به یک فرهنگ عمومی است.

وی افزود: از دیگر خلاهایی که در عرصه امر به معروف و مطالبه‌گری می‌توان نام برد، نبود ضوابط و قواعد فقهی تدوین شده در مطالبه‌گری‌ها است، موضوعی که در سراسر کشور با آن روبرو هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه برخی از مطالبه گری‌ها در کشور، به دلیل رعایت نکردن مسائل فقهی، خلاف شرع است، گفت: لازم است تا ضوابط اخلاقی در حوزه امر به معروف و خصوصا عرصه مطالبه گری به درستی برای فعالان این حوزه تبیین شود.

وی با بیان اینکه در روایات اهل بیت(ع)، مطالبه گری به نصیحت تعبیر شده است، عنوان کرد: در ادبیات عرب، نصیحت به معنای خیر خواه بودن است، یعنی کسی که وارد عرصه مطالبه‌گری می‌شود، باید با هدف خیر خواهی فعالیت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha