جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هفته وحدت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه، به دلایل ضرورت وحدت اسلامی پرداخت و مقابله با دشمن را به عنوان یکی از عوامل پیشرفت و رمز پیروزی هر ملتی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست هم‌اندیشی «مولفه‌های تحکیم وحدت اسلامی در امت اسلامی» با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان برگزار شد و شماری از بانوان طلبه گلستانی و فعالان قرآنی شهرستان گرگان در این نشست نخبگانی شرکت کردند.

در این نشست خانم سیده نفیسه حسینی واعظ با اشاره به شبه‌افکنی‌های دشمنان بیان کرد: یکی از توطئه های دشمنان تفرقه بین شیعه و سنی و از بین بردن وحدت است که دشمنان با نفوذ در بین شیعیان و دورکردن مردم از شناخت واقعی امام زمان(عج) و اهل بیت(علیهم السلام)، در راستای عقاید انحرافی فعالیت می‌کنند.

وی بر برگزاری جلسات هم‌اندیشی و نخبگانی برای پاسخگویی به شبهات و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان تاکید کرد و پیرامون همگرایی بین امت اسلامی گفت: همگرایی میان کشورهای اسلامی به لحاظ تاریخی پیشینه طولانی دارد و الفاظی مثل «امت واحده اسلام، اتحاد اسلامی محمدیه» و بسیاری از الفاظ دیگر دلالت بر این مطلب دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه همگرایی امت اسلامی بعد از انقلاب در کشور ایران و بین کشورهای دیگر یک جهت مشخص و هدف خاصی گرفت، خاطرنشان کرد: هدف از نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی(رض)، آشنا شدن با سیره زندگی پیامبر(ص) در تمام ابعاد است تا به مولفه‌های وحدت نزدیک شویم که معظم‌له ایجاد اختلاف بین اهل سنت، جماعت و شیعیان را از القائات فتنه‌انگیز و دشمن‌ساز بین برادران اسلامی و از مهم‌ترین خطرات می‌دانستند.

حسینی واعظ، به جنگ‌های بین ملت‌ها و جنگ در درون کشورها اشاره کرد و جنگ عراق با ایران و نیز کسانی که به عنوان داعش در سوریه و عراق و افغانستان به عنوان مسلمان می‌جنگند، را از توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان دانست.

وی، به تشریح معنای وحدت پرداخت و بیان کرد: وحدت به معنای شیعه‌شدن سنی و سنی‌شدن شیعه نیست، بلکه وحدت به معنای تکیه بر نقاط اشتراک است تا ضمن زندگی مسالمت‌آمیز، به یکدیگر احترام بگذاریم، این نقاط مشترک را نه تنها در بین مسلمانان بلکه در بین ادیان آسمانی دیگر نیز داریم که باید آنها را حفظ کرد.

استاد حوزه، به اثبات ضرورت وحدت بر اساس آیه ۱۰۳ سوره آل عمران پرداخت و توضیح داد: قرآن کریم اختلاف را یکی از بدترین دشمنی‌ها دانسته است، در حالیکه همه یک مذهب هستند و بسیاری از مشکلات در جامعه کنونی و در راستای طلاق و مباحث خانواده، به خاطر اختلافات زیاد است.

حسینی واعظ با اشاره به آثار زیان‎‌بار تفرقه و اختلاف، بیان کرد: با وجود بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان اما شاهد کشتار گسترده مسلمان در کشورهای اسلامی هستیم که این به خاطر عدم اتحاد و انسجام بین آنها است.

وی اذعان کرد: برای پایه‌ریزی تمدن اسلامی و حفظ و گسترش دستاوردهای انقلاب اسلامی، نیاز به همکاری آحاد مردم داریم که در این میان، بانوان به ویژه بانوان فرهیخته حوزوی، مذهبی، معلمین و مربیان قرآن نقش بسیار مهمی‌ در خانواده و اجتماع به ‌عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اظهار اینکه دشمنان پیرامون زن و خانواده نقشه‌های بسیاری در سر دارندکه فرقی بین بانوان شیعه و سنی ندارد، افزود: نقش تربیتی بانوان به مراتب بیشتر از آقایان است زیرا مادر مسئولیت تربیت فرزند را به عهده دارد؛ در این بین اگر مادر با رویکرد الهی و معنوی به وظیفه تربیتی خود بپردازد، بر اجتماع اثر می‌گذارد.

حسینی واعظ با توصیه شدید پیرامون حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه، به دلایل ضرورت وحدت اسلامی پرداخت و مصلحت اسلام و بهره‌مندی مسلمین را یکی از آن دلایل دانست و مقابله با دشمن را یکی از عوامل پیشرفت و رمز پیروزی هر ملتی معرفی کرد.

وی، وحدت امت اسلامی را یک نیاز اجتماعی، سیاسی و یک امر حیاتی استراتژیک خواند و در ادامه به راهکارهای تحقق وحدت اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: اعتصام به حبل‌الله، پیامبر(ص)، قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام)، نماز و روزه و ... را از مشترکات جوامع اسلامی خواند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha