جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی معاونین پژوهش مدارس علمیه استان اصفهان

حوزه/ اکبری در تشریح اهداف نگارش مقالات پایه ۳، پایه ۵ و پایه ۸ گفت: هدف از نگارش مقاله پایه سوم قلم زدن و دست به قلم شدن طلبه است که سؤالهای ۱۸ گانه را به صورت تیتر زده شده و برای هرکدام از تیترها، ۶ الی ۷ خط توضیح داده شود .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محمد اکبری، پیش از ظهر امروز در نشست معاونین پژوهشی مدارس علمیه استان اصفهان اظهار کرد: تشکیل مستمر شورای پژوهش مدرسه از مهمترین مطالبات ما از مدارس علمیه است، این شورا متشکل از پنج نفر است، مدیر  مدرسه، معاونین آموزش و پژوهش مدرسه و دو نفر از اساتید، در جلساتی که این شورا تشکیل می دهند، برنامه ها و فعالیت های پژوهشی مدرسه بررسی و مصوباتی برای اجرا به تصویب می رسد .

وی افزود: به دلیل کمبود بودجه مشاوره پژوهشی باید این امر توسط معاونان پژوهش مدارس علمیه صورت پذیرد (الا موارد خاص) و بررسی اولیه مقالات پایه های ۳و۵ و ۸ توسط شخص معاونین پژوهش مدارس انجام پذیرد .

اکبری درتوضیح دوره های مهارتهای پژوهشی عنوان کرد:  این دوره ها باید توسط معاونین پژوهش که در آئین نامه دوره های پژوهشی ذکر گردیده است، حداقل ۵ برنامه برای مدارس بزرگ و حداقل ۲ برنامه برای مدرسه های کوچکتر انجام پذیرد، مانند: کارگاه های نرم افزار، منبع پژوهشی، روش مطالعه و ...

وی در تشریح اهداف نگارش مقالات پایه ۳ ، پایه ۵ و پایه ۸ گفت: هدف از نگارش مقاله پایه سوم قلم زدن و دست به قلم شدن طلبه است که سؤال های ۱۸ گانه را به صورت تیتر زده شده و برای هرکدام از تیترها ، ۶ الی ۷ خط توضیح داده شود .

مسول واحد تحقیقات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: ما در پایه سوم، دنبال جواب سؤالات نیستیم، اگر سؤالی نیز دارای جواب نبود باید تیتر زده شود و علت عدم جواب نوشته شود. در پایه پنجم ساختار مقاله ساختاری است که می توان بوسیله آن مقاله برای هر ارگان یا سازمانی ارسال کرد ، یعنی ساختاری استاندارد دارد .

وی ابراز کرد: مقاله پایه هشتم کوچک شده پایان نامه است، کسی که ساختار پایه هشتم را رعایت نماید می تواند پایان نامه سطح سه یا پایان نامه دانشگاه و .. را راحت تر ارائه نماید .

اکبری خاطرنشان کرد: مسئولین پژوهش باید برای هرکدام از پایه ها یک کلاس توجیهی به مدت یک ساعت برگزار نماید و اهداف پژوهشی هر کدام از پایه ها را توضیح دهد و فرق بین مقاله و تحقیق پایانی مانند ارجاع درون متنی در مقاله و تحقیق پایانی در پاورقی ، عدم فصل بندی در مقاله به خلاف تحقیق پایانی که باید فصل بندی داشته باشد و ... را توضیح دهد .

وی در پایان متذکر شد: منظور از کپی بودن این است که یا مطلبی از کتاب، اینترنت، مجله و ... آورده شود، ولی ارجاع داده نشود یا اگر ارجاع داده شود مطالب کپی برداری شده بیش از یک صفحه پشت سر هم آمده باشد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha