شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 986897
۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
تبریز

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: «کتاب‌شهر ایران شعبه تبریز» یک پاتوق فرهنگی است و اهداف اقتصادی برای آن متصور نیستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، هشتمین شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای «کتاب‌شهر ایران» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، امروز دوشنبه در تبریز افتتاح شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مجموعه فاخر فرهنگی گفت: برای شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی فقط یک «کتاب‌شهر» کافی نیست، بلکه ما باید در هر شهر استان یک مجموعه این چنینی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن شعبانی با تاکید بر اینکه در شهر تبریز حداقل به ۱۰ مجموعه «کتاب‌شهر» نیاز داریم، افزود: تبریز نیازمند چنین مجموعه های فرهنگی است، البته افتتاح این مجموعه نقطه آغاز خوبی است ولی باید همچنان تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه 20 درصد از عایدی این مجموعه وقف امام رضا (ع) می شود، گفت: هدف راه اندازی این مجموعه سود اقتصادی نیست بلکه به دنبال کارهای فرهنگی و اشاعه فرهنگ کتابخوانی در شهر تبریز هستیم و امیدواریم بتوانیم تعداد چنین مجموعه های فرهنگی فاخر را افزایش دهیم.

حجت الاسلام شعبانی با تاکید بر اینکه کتاب اثرگذاری خاص خود را دارد و هرچه در این زمینه سرمایه گذاری کنیم کافی نیست، ادامه داد: باید جوانان با هر فکر و اندیشه ای در مجموعه کتاب شهر تبریز با همدیگر بحث و گفت وگوی فرهنگی و کلامی کنند.

این مراسم با حضور علی اسماعیلی، مدیر عامل کتاب شهر ایران برگزار شد و علاوه‌بر جشن امضای کتاب‌، آقایان ناصر فیض و احمد بابایی به شعرخوانی پرداختند.

گفتنی است، «کتاب‌شهر ایران» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و شعبه تبریز هم در خیابان امام و روبروی مسجد سالار شهیدان واقع شده است.

فروشگاه «کتابشهر تبریز» که هشتمین و بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مجموعه کتابشهر ایران در سطح کشور است، در مساحت ۲۷۰ مترمربع، بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است و دارای بخش‌های کودک و نوجوان (با بیش از ۵۰۰۰ عنوان کتاب)، لوازم‌التحریر، هدایای فرهنگی، بازی‌های فکری کودک،‌ نوجوان و بزرگسال و مشاوره رایگان (تحصیلی، ازدواج، سبک زندگی ) می‌باشد.

کتابشهر تلاش می‌کند علاوه‌بر عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، به‌عنوان پاتوقی برای برگزاری رویدادها و گردهمایی‌ها، زمینه را برای تضارب آرای اصحاب فرهنگ و هنر فراهم کند و جریان‌سازی فرهنگی در شهرها از این طریق انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha