دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / بازدید آیت الله شب زنده دار از نمایشگاه "دستاوردهای علمی واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی"

حوزه/ معاون آموزش موسسه آموزش عالی امام خمینی شیراز به تشریح فعالیت های این موسسه پرداخت.

حجت الاسلام علوی در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای آموزشی موسسات تخصصی حوزوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی(ره) فارس مستقل از موسسه امام خمینی قم و تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان فعالیت می کند.

وی افزود: رشته های مرکز تخصصی شامل دروس حوزوی فقهی و کلام و تطبیقی کلام تفسیر سطح دو و سه فلسفه سطح دو مدرسی علوم عقلی سطح سه و مدرسی ادبیات عرب در سطح سه است.

معاون آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی(ره) شیراز، بیان کرد: تغییرات ساختار و مدیریتی از سوی امام جمعه شیراز فعالیت ها ایجاد شد و در سیستم آموزشی پژوهشی مهارتی امسال جدی تر کار کردیم. برنامه طول هفته طلاب به این شکل است که فعالیت های پژوهشی، آموزشی و مهارت آموزی و همچنین تهذیبی را به شکل مجتمع اجرا می کنند.

وی گفت: در فضای آموزش های آزاد برای عموم جامعه نیز برنامه های گسترده تبلیغی داریم که دوره ها بر اساس آسیب شناسی که از مراجع مختلف استعلام می شود ساماندهی می‌شود.

وی اظهارکرد: در این زمینه و پس از استخراج آسیب ها، مباحث استخراج می شوند و اساتید برجسته از قم دعوت می شوند و دوره ها متناسب با مخاطب برگزار می شود.

حجت الاسلام علوی یادآورشد: در دوره هایی که در فارس برگزار می کنیم بحث هایی چون عرفان های نوظهور و زرتشت و باستان گرایی، پاسخ به شبهات در حوزه کلامی به شکل دوره آزاد برگزار می کنیم.

وی گفت: در ماه محرم نیز مقتل شناسی و تاریخ عاشورا و شبهات عاشورایی را برگزار کردیم که بازخورد بسیار جالبی در استان داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قدرت الله منصورزاده IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    خدا پشت و پناهتون