شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصاحبه ها/ نمایشگاه "دستاوردهای علمی واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی"

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: حوزه علمیه بیش از ۳ دهه است که به این ضرورت پرداخته و قدم هایی را هم برداشته، اما در سال های اخیر سرعت فوق العاده ای را در این زمینه شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعة المصطفی العالمیه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: حقیقتاً برگزاری چنین نمایشگاهی امیدآفرین است و نشان می دهد حوزه های علمیه در چند سال اخیر حرکت خوبی به سمت رشته های تخصصی داشته است.

وی افزود: هم مدیریت حوزه و هم کسانی که با احساس مسئولیت آمده اند و دارند از این مراکز تخصصی حمایت می کنند عملکرد خوبی در راستای متخصص شدن طلاب داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: این حرکت انصافاً یک حرکت بسیار قابل توجهی است که نشان می دهد مسیر خوبی در مسئله توجه به رشته های تخصصی مطابق با نیازهای علمی و فرهنگی کشور و جهان در حال طی شدن است.

وی تخصصی شدن رشته ها را برای حوزه های علمیه یک نیاز دانست و گفت: این برای حوزه یک ضرورت است و با یک رشته آموزشی نمی توان به همه نیازهایی که حوزه در قبال آنها مسئولیت دارد جواب داد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: حوزه علمیه بیش از ۳ دهه است که به این ضرورت پرداخته و قدم هایی را هم برداشته اما در سال های اخیر سرعت فوق العاده ای را در این زمینه شاهد هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha