دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: فرماندهان بسیج دانش آموزی باید تبلیغ روحیه استکبارستیزی و مقابله با زور و خودسازی و تقویت معنویت را محور کار خود قرار دهند و اگر این روحیه در جامعه از بین برود دشمنان به اهداف خود خواهند رسید و انقلاب اسلامی با شکست روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، عصر سه شنبه در دیدار جمعی از فرماندهان پایگاه های بسیج دانش آموزی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل نظام دینی از ابتدا هدف انبیاء و اوصیای الهی بود و خداوند به وسیله انقلاب اسلامی نعمات خود را بر ملت ایران تکمیل کرد که یکی از برکات آن تشکیل بسیج بود.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) با الهام و بهره گیری از آیات قرآن و روایات معصومین دستور تشکیل بسیج مردمی را صادر کردند، ادامه داد: بسیج تاکنون کشور را از خطرات بسیار جدی حفظ کرده و کشورهای دیگر نیز از با الگو گیری از این تشکل، اقدام به راه اندازی آن کردند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: تفکر بسیج نه تنها در مسائل نظامی و جنگی بلکه در تمامی مسائل می تواند نسخه درمان باشد و لذا اگر در اقتصاد روحیه بسیجی و جهادی وارد عمل شود مشکلات حل خواهد شد.

وی، وجود بسیج دانش آموزی را یکی دیگر از نعمات خداوند عنوان کرد و افزود: اهمیت دوره دانش آموزی به مراتب بیشتر از دووران دانشجویی است و دین مبین اسلام به تربیت در این سن تاکید فراوان دارد چرا که افکار و عقاید افراد در این دوره شکل می گیرد، لذا با تقویت روحیه بسیجی و جهادی در این سنین می توان قدم های بزرگی را در جهت حل مشکلات جامعه برداشت.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر این که ایجاد روحیه بسیجی در نسل آینده انقلاب و تقویت آن  کشور را به سمت اعتلا و پیروزی حرکت خواهد داد، اضافه کرد: فرماندهان بسیج دانش آموزی باید تبلیغ روحیه استکبارستیزی و مقابله با زور و خودسازی و تقویت معنویت را محور کار خود قرار دهند و اگر این روحیه در جامعه از بین برود دشمنان به اهداف خود خواهند رسید و انقلاب اسلامی با شکست روبرو خواهد شد.

 وی تاکید کرد: استکبارستیزی روحیه ای است که از ابتدای خلقت انبیاء پرچم و بیرق آن را به دست گرفته و با ظلم و ستم مبارزه و مردم را به مقابله با آن دعوت کرده اند و اگر روحیه معنویت و تقوا در وجود جوان و نوجوان نهادینه شود در سایر مراحل زندگی این صراط مستقیم را ادامه خواهد داد.

 حجت الاسلام و المسلمین قریشی بیان کرد: جوانی و نوجوانی دورانی است که انسان تعلق کمتری به زندگی و دنیا دارد، لذا بهترین فرصت برای به دست آوردن معنویت و تقوا است و با دوستی و صمیمیت با نوجوانان و دانش آموزان می توان روحیه ایثار، جهادی و معنویت را تقویت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha