دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه بالنده

حوزه/ آقاخانی گفت: برای اینکه از ظرفیت دانش آموختگان بهتر استفاده شود، باید مدیران حوزه های علمیه تحول گرا و به دنبال ایجاد فضای بسیار صمیمی و دوستانه با طلاب باشند و در جهت پیشبرد اهداف مربوط به حوزه های علمیه از ظرفیت دانش آموختگان، بر اساس توانایی و تخصصی که دارند بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، ششمین نشست علمی حوزه بالنده با موضوع "زمینه های اثر بخشی دانش آموختگان مدارس علمیه" امروز در مدرسه علمیه الزهراء(س) میاندوآب برگزار شد.

زکیه نورآقاخانی در این نشست، اساسی ترین رسالت حوزه های علمیه را آشنا کردن انسانها با نظام هستی و جهان بینی توحیدی دانست و اظهار داشت: لازمه ی دستیابی به این هدف والا ، فراگیر شدن آرمانهای اسلامی در ابعاد مختلف زندگی است و در مدارس علمیه هم برای به فعلیت رسیدن استعداد و توانمندی طلاب فارغ التحصیل، کانون دانش آموختگان در مدارس تاسیس شد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) میاندوآب افزود: برای اینکه از ظرفیت دانش آموختگان بهتر استفاده شود، باید مدیران حوزه های علمیه تحول گرا و به دنبال ایجاد فضای بسیار صمیمی و دوستانه با طلاب باشند و در جهت پیشبرد اهداف مربوط به حوزه های علمیه از ظرفیت دانش آموختگان، بر اساس توانایی و تخصصی که دارند بهره مند شوند.

در ادامه زهرا عباسی با اشاره به نکاتی در خصوص به فعلیت رسیدن و شکوفا شدن استعداد و توانمندی دانش آموختگان، گفت: برگزاری دوره های ارتقاء مانند دوره های تربیت مربی خانواده ، آشنایی با سبک زندگی اسلامی، مهدویت، احکام و ساماندهی دانش آموختگان در گروه های تبلیغی می توانند در شکوفاسازی استعدادهای دانش آموختگان کمک کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی به شناسایی زمینه ها و بسترهای فعالیت آموزشی دانش آموختگان و انعقاد قرارداد همکاری با سازمانها و ادارات مختلف از طرف مدیریت حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: ارتباط و همکاری با اکثر نهادها و ادارات به منظور شناساندن ظرفیت ها و استعدادهای دانش طلاب خواهر و فراهم شدن زمینه به کارگیری آنها در مشاغل دولتی و اداری از وظایف مدیران مدارس است.


انتهای  پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha