دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران از مشارکت ۷۰۰ طلبه مازندرانی در اجرای طرح تربیتی محمد امین(ص) در مدارس آموزش و پرورش خبر داد.

مهری رستمی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به توضیح در مورد طرح محمد امین(صلی الله علیه و آله) پرداخت و اظهار کرد: این طرح از سال ۹۲ با تعداد اندکی از طلاب خواهر و برادر زیر نظر مدیریت حوزه علمیه برادران، شروع به کار کرد و این آمار امسال به ۷۰۰ نفر رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: این مربیان کسانی هستند که در مدارس آموزش و پرورش وارد کلاس ها می شوند و زنگ های تفریح با دانش آموزان ارتباط متقابل می گیرند و با آنها صحبت می‌کنند.

رستمی ادامه داد: از شاخصه ‌های این طرح تربیتی، می توان به خودشناسی، خداشناسی، ولایت فقیه و نظام اسلامی، اهمیت علم و عالم، صداقت و درستکاری، حیا، نماز، تشکر از نعمت های خدا، احترام به بزرگترها به ویژه پدر و مادر، ایمان به غیب و ... اشاره کنیم و علاوه بر این ها، این طلاب در بحث آسیب های اجتماعی در رابطه با آسیب هایی مانند بچه های طلاق، ارتباط دختر و پسر، مشروبات الکلی و اعتیاد و در حیطه عقیدتی، آسیب هایی چون مسیحیت، بهائیت و اختلافات شیعه و سنی که در حاشیه مرزهای استان مازندران بیشتر وجود دارد، در حال فعالیت هستند.

 وی عنوان کرد: درسنامه و محتوای طرح امین که در استان مازندران، مرکز آموزشی کاربردی علمی حوزه مازندران در جویبار – دارالقرآن و مسجد امام حسین(علیه السلام) جوان محله- تولید می شود، تحولی در سیاست‌های آموزش و پرورش ایجاد کرده و خلل هایی که در این وزارتخانه و آموزش و پرورش بوده را تا اندازه ای پر کرده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: بعد از شرکت ۱۸۲ نفر از مربیان این طرح در آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی، مربیان قرآنی و مربیان طرح امین که در ۱ مرداد برگزار شد، مجموعا ۱۶۸ نفر، قبول شده اند و وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد که کلاس های آنها از ۲۰ بهمن ‌ماه به صورت آنلاین برگزار می شود و که حکم این عزیزان برای ورود به آموزش و پرورش، از اول مهرماه ۱۴۰۱ ابلاغ می شود.

وی تاکید کرد: در رابطه با دوستان طرح امین فقط می توانم بگویم، که همراهی خانواده این عزیزان با این جهادگران عرصه فرهنگی، دلیلی است که هم چنان محکم و استوار در مدارس آموزش و پرورش به فعالیت جهادی خود بپردازند و در بحث اعتماد سازی، مشاوره مذهبی و درسی، می توانند برای دانش آموزان تکیه گاه خوبی باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha