شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند کادر سازی و تربیت نیرو برای آینده کشور هستیم، گفت: امروز برای خدمت به انقلاب باید اقدام به کادر سازی کرد و لذا در حال حاضر جایگزینی بهتر برای این کار به جز صالحین سراغ نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در اولین اجلاسیه شبکه تربیتی، فرماندهی و مدیریتی بسیج (صالحین) استان همدان، با بیان اینکه در کشور سندهای خوبی نوشته شده است اما در مرحله احرا با مشکلاتی روبرو هستیم، اظهار داشت: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم، نبود سند نیست بلکه مشکل در میدان و اجرای صحیح اسناد است.

وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت نیازمند بازبینی عوامل قوت و ضعف هستیم، گفت: می‌توان چند ماه را به این کار اختصاص داد و پس از شناسایی عوامل مختلف، دست به تغییر و تحول در مجموعه صالحین زد.

امام جمعه همدان افزود: یکی از مسائل، وجود انگیزه لازم در بین مربیان برای انجام کار در ادامه مسیر است و لذا اگر کسی بیشتر از بنده انگیزه دارد و می‌تواند بهتر کار را پیش ببرد، چه اشکالی دارد که به جای بنده در این مکان حاضر شود.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی بدون انگیزه در جایی حضور داشته باشد، خیانت به آن مجموعه است، گفت: آمایش وضع موجود و آسیب شناسی و شناخت عوامل ضعف و قدرت در گذشته یکی از ضرورت‌های امروز صالحین است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه صالحین در گذشته با موفقیت‌های خوبی روبرو بوده است، مطرح کرد: امروز باید بررسی شود که آیا عملکرد صالحین و خروجی‌های آن در طول ده سال گذشته راضی کننده بوده یا خیر؟ و اگر موفق بوده که همین طور هم هست مهم‌ترین عوامل آن شناسایی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید سبک تربیتی جدیدی را در قالب صالحین طراحی کنیم، خاطر نشان کرد: فضای موجود در سال ۹۰ که سال آغازین این طرح بود با فضای تربیتی امروز بسیار متفاوت است و لذا باید طرحی متناسب با نیاز روز جامعه در ضمن صالحین طراحی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: جوانان تنها یک ساعت در روز را در حلقات صالحین حضور دارند و ۲۳ ساعت دیگر در طول روز را در محیط‌های دیگر در حال فعالیت هستند، بنابراین باید نیازها و اولویت‌های امروز جوانان و جامعه به درستی شناخته شود.  

وی با تاکید بر اینکه همدان می‌تواند مبدع این طرح در کشور باشد، گفت: آنچه مهم است گرفتن نتیجه لازم و رسیدن به هدف اصلی که تربیت ۸ میلیون بسیجی کارآمد در کشور است، می‌باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند کادر سازی و تربیت نیرو برای آینده کشور هستیم، مطرح کرد: امروز برای خدمت به انقلاب باید اقدام به کادر سازی کرد و لذا در حال حاضر جایگزینی بهتر برای این کار به جز صالحین سراغ نداریم.

وی با اشاره به اینکه در بین مربیان و سرمربیان باید از ظرفیت طلاب و حوزه‌های علمیه بیشتر استفاده کرد، خاطر نشان کرد: لازم است تا صالحین شرایط ورود جدی طلاب در عرصه کار تربیتی را فراهم کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha