پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر امر ورزش ابراز کردند: این حرف را کسی می‌زند که خودش ۸۰-۹۰ سال است که ورزش می‌کند و بحمدالله بنده تا به امروز ورزش را ترک نکرده ام و با ورزش به این ترتیب مانده ام و همه اینها نتیجه ورزش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کُشتی جمهوری اسلامی با اشاره به اهمیت ورزش، گفتند: مسئله ورزش، مسئله بسیار مهمی است. باید سعی کرد با ترویج ورزش بین اقشار مختلف، جامعه با نشاطی بسازیم و پرداختن به ورزش در بین مردم یک امر عادی و یک عادت روزانه باشد، چرا که برای حفظ بدن وسیله‌ای جز ورزش وجود ندارد. بنابراین اول باید سعی کرد در کل کشور ورزش کردن یک امر عادی برای تمام افراد جامعه باشد، بدین وسیله شاید پنجاه درصد امراض در میان مردم کاهش پیدا کند.


این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به فوائد ورزش افزودند: ورزش از طرفی آن چیزهایی که به ضرر پیکر انسان است و آنها را رفع می‌کند و از طرفی هم عضلات را به کار می‌اندازد در نتیجه به کار افتادن عضلات بدن قوی می‌شود، در برابر امراض از خودش دفاع می‌کند، گرفتاری هایی مثل فشار خون و اضافه وزن و دیابت و امثال اینها، همه اینها در نتیجه ترک ورزش بوجود می‌آید.


معظم له در ادامه با تاکید بر امر ورزش ابراز کردند: این حرف را کسی می‌زند که خودش ۸۰-۹۰ سال است که ورزش می‌کند و بحمدالله بنده تا به  امروز ورزش را ترک نکرده ام و  با ورزش به این ترتیب مانده ام و همه اینها نتیجه ورزش است.


این مرجع تقلید با تاکید بر اهمیت ورزش پهلوانی بیان کردند: این که رهبر معظم ما می‌فرمایند شما دل مردم را شاد کردید ما هم همان را عرض می‌کنیم، با پیروزی شما دل مسلمانان جهان و دل مردم ایران واقعاً شاد شد، این که وقتی ما می‌بینیم که شما غالب می‌شوید و به سجده می‌افتید یا می‌بینیم که نماز می‌خوانید این خیلی برای اسلام و ایران ارزش دارد برای اینکه همه دنیا می بینند ورزشکاران ایران با خدا هستند، به یاد خدا هستند، و این کار باعث عزت و عظمت اسلام است.


حضرت  آیت الله نوری همدانی نقش معنویت را در ورزش کُشتی و ورزش زورخانه ای بسیار برجسته دانستند و افزودند: ورزش کشتی در ایران سابقه بسیار طولانی دارد و کشتی گرفتن یک شیوه از پهلوانی بوده است و امروز باید برای حفظ و گسترش آن  تلاش های فراوانی نمود. متأسفانه با بوجود آمدن جریان‌های اجتماعی و صنعتی و نفوذ فرهنگ بیگانه باعث شد، ورزش باستانی و زورخانه ای  کم کم آن عظمت و عزت خودش را از دست بدهد.

ایشان ادامه دادند: وزارت ورزش باید سعی کند که افرادی مثل شما که سعی کردید عظمتی برای اسلام و ایران بدست آوردید اهمیت بیشتر داده شود، این یک وظیفه ای است برای وزارت ورزش و البته باید به شما و قهرمانان هم توجه و عنایت بیشتری داشته باشد و فدراسیون کُشتی هم باید ارتباطش را با وزارت ورزش و جوانان تقویت کند تا با همبستگی کارهابه نحوه مطلوب پیش برد و افراد بیشتری در این میدان برجسته حضور پیدا کنند، و شاهد قهرمانی های پیاپی ورزشکاران عزیزمان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha