یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آیین شمعدان گردانی خدام حرم امام رضا و خدام حرم کریمه اهل بیت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان این که خداوند برای امت پیامبر(ص) وادی مقدسی قرار داده که وادی ولایت اهل بیت است، افزود: اینکه امام صادق علیه السلام فرمودند، قم حرم ما اهل بیت(ع) است و این سرزمین را به اهل بیت نسبت دادند نشان می‌دهد یکی از سرزمین‌های مقدسی که مؤمنان می‌توانند در آن رشد پیدا کنند قم است و آدابش هم تواضع و خشوع در برابر خدا و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری در آیین شمعدان گردانی شام رحلت شهادت گونه بانوی کرامت که در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید حضرت موسی کلیم الله بعد از اینکه قوم خود را از مصر بیرون آوردند و از دریا عبور دادند به آنها فرمودند باید از سرزمین گذشته خود خارج شوید و دل بکنید تا وارد سرزمین مقدس شوید.

وی با بیان اینکه باطن این آیات به پیروان پیامبر(ص) اشاره دارد، گفت: کسانی که همراه پیامبر(ص) از فرهنگ شرک و بت پرستی نجات پیدا کردند باید با حضرت وارد وادی ولایت معصومین(ع) شوند و نباید به فضای شرک و کفر و دستگاه ولایت شیطان بازگردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در روایت دارد همانطور که بنی اسرائیل از حضرت موسی (ع) اطاعت نکردند و ۴۰ سال در وادی تیه سرگردان شدند قوم پیامبر(ص) هم از این فرمان ایشان اطاعت نکردند و مبتلا به وادی تیه شدند و این سرگردانی تا دوران ظهور ادامه دارد.

وی با بیان این که خداوند برای امت پیامبر(ص) وادی مقدسی قرار داده که وادی ولایت اهل بیت است، افزود: اینکه امام صادق علیه السلام فرمودند قم حرم ما اهل بیت(ع) است و این سرزمین را به اهل بیت نسبت دادند نشان می‌دهد یکی از سرزمین‌های مقدسی که مؤمنان می‌توانند در آن رشد پیدا کنند قم است و آدابش هم تواضع و خشوع در برابر خدا و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: وقتی پیامبر(ص) به معراج می رفتند سرزمین نورانی را دیدند که پیرمردی در آن نشسته بود؛ حضرت از جبرئیل پرسیدند که این سرزمین کجاست؟ او پاسخ داد اینجا قم است؛ حضرت دوباره پرسیدند این پیرمرد کیست؟ جبرئیل پاسخ داد او شیطان است که در کمین نشسته تا مردم این سرزمین را از وادی ولایت اهل بیت(ع) جدا کند؛ سپس حضرت به همراه جبرئیل به آن سرزمین رفتند و شیطان را از آن سرزمین دور کردند.

وی با بیان اینکه قم حرم اهل بیت(ع) است و شعاعی از اهل بیت(ع) در آن وجود دارد، گفت: شیطان از این سرزمین رانده شده و سرزمین دوستداران اهل بیت(ع) است و امام صادق علیه السلام فرمودند که به زودی یکی از پاره‌های تن من در این سرزمین دفن خواهد شد و تمام شیعیان به شفاعت او وارد بهشت می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها بیت النور است، گفت: مردم و مسئولان قم باید توجه داشته باشند که این حرم اقتضای خود را دارد و شهری است که فضای آن فضای اهل بیت(ع) است و ظاهر این شهر باید بر محور حضرت معصومه سلام الله علیها شکل بگیرد ولی جای تعجب است که شهر قم دارد به مدل شهرهای غربی نزدیک می شود و این خطرناک است.

وی با بیان اینکه باید حرم حضرت معصومه سلام الله علیها نقطه کانونی شهر باشد، خاطرنشان کرد: اگر بنا است فرهنگ قم فرهنگ اهل بیت(ع) باشد باید ظاهر و پیکره شهر هم نشان دهنده فرهنگ اهل بیت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با تأکید بر اینکه خادمان حرم بانوی کرامت باید این نعمت را بی نهایت شکر کنند، گفت: این تصادفی نیست که خدا به افرادی توفیق دهد که یک عمر در این بیت النور رفت و آمد داشته باشند بنابراین اگر ۵۰ سال هم اینجا خدمت کنید باید مثل روز اول باشد و هرچه می توانیم از خدمت به حضرت و زوار حضرت توشه برداریم.

وی ادب و تواضع به زوار را ادب و تواضع به حضرت معصومه سلام الله علیها دانست و افزود: این حرم یکی از درب‌های بهشت است بنابراین اگر اهل ایمان از دری داخل و از در دیگر خارج شوند حال بهتری پیدا می کنند و اهل قم باید این نعمت را قدر بدانند و هر روز دقایقی را به نفس کشیدن در این بیت النور اختصاص دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha