سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ نشست علمی «نوآوری‌های فلسفی و تفسیری علامه طباطبایی»

حوزه/ سومین نشست از سلسله جلسات کرسی‌های آزاداندیشی با عنوان «نوآوری‌های فلسفی و تفسیری علامه طباطبایی» در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به مناسبت چهلمین سالگرد رحلت فقیه، مفسر و حکیم متأله علامه طباطبایی(ره) و در راستای ترویج آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه استان، نشست علمی «نوآوری‌های فلسفی و تفسیری علامه»، در مسجد اعظم اهواز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پیام ویدئویی آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان پخش شد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسرو پناه، به‌صورت تصویری به حیات علمی علامه طباطبایی اشاره و ایشان را پایه‌گذار مباحث معرفت‌شناسی با رویکرد فلسفی در محافل حوزوی و دانشگاهی دانست.

در بخش دیگر این برنامه، حجت‌الاسلام حمیدی، استاد حوزه علمیه خوزستان، مبحث وجود ربطی در بیانات علامه طباطبایی و ثمرات علمی و عملی آن در بعد فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار داد.

همچنین حجت‌الاسلام هاشمی فخر، مدیر و مدرس مرکز تخصصی فلسفه اسلامی اهواز، به ارائه مطالبی در خصوص ابتکارات علامه در تفسیر آیات به‌ویژه در اثبات حیات برای تمامی موجودات بر اساس قرآن و آثار تربیتی آن پرداخت.

در پایان این نشست علمی، اساتید به سؤالات علمی حاضرین پیرامون مباحث مطرح‌شده پاسخ دادند.

گفتنی است نشست علمی «نوآوری‌های فلسفی و تفسیری علامه طباطبایی» از سوی معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان و با همکاری مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز و مرکز تخصصی فلسفه اسلامی خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha