شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرهاد عباسی

حوزه/ ارائه مبانی تدوین متن به اساتید می‌تواند در به کارگیری سبک آموزشی درست ثمربخش باشد. نظرات اساتید در اصلاح متون درسی بسیار راهگشا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌حجت الاسلام والمسلمین فرهاد عباسی، شامگاه امروز در اختتامیه اجلاسیه دو روزه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه، مسئول دفتر تدوین متون درسی حوزه، ضمن تاکید بر لزوم بهینه سازی متون درسی، تصریح کرد: در دور جدید دفتر تدوین متون درسی، تاکید شد که ناظر به درختواره رشته‌ها سرفصل‌نویسی رشته‌ها تکمیل و متون و منابع تخصصی معرفی گردد که در این مسیر گروه های مختلفی راه اندازی شده است.

مسئول دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه با بیان این که در دوره گذشته با حرکت جهادی بیش از ۵۰ کتاب با محوریت برنامه آموزشی تدوین شد، خاطرنشان کرد: انطباق ظرف و مظروف متون درسی و همپوشانی تعداد ساعات با متن، به کارگیری تکنولوژی آموزشی، انطباق بیشتر متون با هنجارها و ارزش ها و نکات روان شناسی از جمله پیش فرض هایی است که رعایت می شود.

وی با تاکید بر این که برآنیم تا منابع آموزشی متناسب با درختواره رشته های تخصصی حوزه را به عنوان متن درسی و یا منبع آموزشی تولید نماییم، خاطرنشان کرد: پشتوانه بسیاری از کتاب ها مبتنی بر مبنای فکری قوی بوده، انتقال مطلب نیازمند پیگیری سبک جدیدی است؛ لذا ارائه مبانی تدوین متن به اساتید می‌تواند در به کارگیری سبک آموزشی درست ثمربخش باشد. نظرات اساتید در اصلاح متون درسی بسیار راهگشا خواهد بود.

خاطرنشان می شود: محوریت بهره گیری از آیات و روایات در تدوین کتب جدید حوزه بسیار برجسته دیده شده است، در تدوین متون درسی که به صورت گروهی پیگیری شده، نیاز است تا قالب نوشتار به یک شکل واحد نگاشته شود، برای اصلاح متون درسی، حتما نظر اساتید مدارس دینی سراسر کشور احصا گردد، حجم و محدوده آزمونی دروس ناظر به زمان ابلاغ گردد و تمرکز طلاب بر تقویت پایه های دروس و دانش ادبیات عرب از جمله مطالبی بود که مدیران استانی به آنها اشاره کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha