سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه موقت مراغه

حوزه/ امام جمعه موقت مراغه گفت: در راستای ترویح کتاب و کتابخوانی باید آحاد مردم باید در هدیه به دیگران از اهدای کتاب استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی راد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مراغه گفت: بسیج در صحنه های گوناگونی در زمینه های دفاعی، فرهنگی و نیز آبادانی مناطق محروم و عرصه های علمی کشور نقشی اساسی داشته است.

امام جمعه موقت مراغه با بیان این که بسیج نهادی پربرکت است که امام راحل آن را با اراده و نگرش الهی بنا نهادند، ادامه داد: در طول سال های گذشته بسیج به عنوان نهادی مردمی و تاثیرگذار و درختی نوپا ثمرات بسیاری داده است.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: این هفته فرصتی است تا آحاد جامعه به ارزش کتاب و کتابخوانی توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی راد افزود: در حال حاضر کتابخانه ها در نتیجه رواج فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مظلوم واقع شده اند و کتاب ها از دیدگاه مردم پنهان شده اند.

وی ادامه داد: در راستای ترویح کتاب و کتابخوانی باید آحاد مردم باید در هدیه به دیگران از اهدای کتاب استفاده کنند.

امام جمعه موقت مراغه اضافه کرد: کتاب های موجود در خانه ها و قرآن کریم را مطالعه کنیم و در صورت وجود کتاب های ارزشمند و قدیمی آن را به کتابخانه ها وقف کنیم که آنها سرمایه های فرهنگی و علمی جامعه است.

حجت الاسلام محمدی افزود: در این راستا باید در کتابخوانی تلاش و اهتمام کرده و فرهنگ کتابخوانی را ترویج کنیم تا نسل های آینده تشویق به بهره گرفتن از آن شوند، چراکه این امر زمینه ساز افزایش سرانه مطالعه و علم اندوزی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha