چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ برگزاری اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور و افتتاح دفتر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران، افتخار حوزه علمیه را به مردمی بودن دانست و گفت: دستگاه های دینی زمانی ماندگار و اثرگذار می شوند که پابه پای تغییر متغیرها به خوبی بتوانند نقش خود را ایفا کنند و درک روشنی از مسائل کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، روز شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در آیین افتتاحیه نمایندگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در تهران، اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران مسائل زن و خانواده را محور فعالیت های خود قرار داده است و یکی از دلایل توجه ویژه مقام معظم رهبری به این حوزه ها و تاسیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران همین مسئله است.

وی، توجه شایسته به حوزه ها علمیه خواهران را از افتخارات نظام اسلامی دانست و گفت: در این راستا دستگاه مستقلی تاسیس شد و شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران نهاد مختص حوزه های علمیه خواهران را تاسیس کرد. این نشانگر امیدی است که به این شجره طیبه به منظور تحقق اهداف نظام مقدس اسلام وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: امامین انقلاب سهم و جایگاه خانم ها را در امر تعلیم و تربیت و تعقیب و پیگیری مسائل حوزه دین به جد باور داشتند و به رغم برخی از مقاومت ها و برخی از تفاوت در دیدگاه ها همیشه بر اهمیت این مجموعه و گسترش آن تاکی داشته اند.

وی افزود: در اساسنامه شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران پنج هدف بیان شده است که مزیت عرصه زن و خانواده مورد تاکید قرار گرفته و طلاب باید در عرصه های زن و خانواده توانمند شوند و هدایت گر دینی جوامع و پاسخ گوی نیازهای دینی جامعه باشند. بانوان طلبه باید تاثیرگذار در تحولات و نظامات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی همسو با آرمان های نظام و انقلاب باشند و همه آنها نگاه دوراندیشانه نسبت به ظرفیت خواهران را مورد تاکید قرار داده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تاکید امام راحل(ره) بر نقش بانوان در جامعه، افزود: ما به اندازه کافی به این ظرفیت توجه نداشته ایم، چنانکه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به این امر خطیر توجه ویژه داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، علت تاسیس دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در تهران را حضور در فعالیت های ملی و تعقیب آن بیان کرد و گفت: ما یک سری روابط ملی و بین المللی داریم که باید از طریق مرکز سیاسی و اقتصادی کشور تعقیب شود. نمی توان در مرکز نبود و به خوبی نقش حوزه های علمیه خواهران را تنظیم و تسهیل کرد، لذا پس از نیازسنجی ها این دفتر را راه اندازی کرده ایم.

وی افزود: حوزه های علمیه خواهران نهادی مردمی است و این یکی از افتخارات حوزه علمیه است که خاستگاهی مردمی و متدینین دارد. در ارتباط با دستگاه های رسمی کشور از خاستگاه خود فاصله نمی گیریم، بلکه از کانون آن خاستگاه ارتباط با دستگاه ها و جریانات کشوری را تعقیب می کنیم و بر اساس ماموریتی که مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در افق ۱۴۱۴ دارد باید یک مرکز تخصصی مرتبط با حوزه زن و خانواده بشویم، به گونه ای که توان پاسخگویی به تمام مسائل دینی زن و خانواده را به دوش بگیریم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: دستگاه های دینی زمانی ماندگار و اثرگذار می شوند که پابه پای تغییر متغیرها به خوبی بتوانند نقش خود را ایفا کنند و درک روشنی داشته و بر اساس آن درک به منابع اسلام مراجعه کنند و پاسخ مناسب را ارائه کنند. ایجاد نمایندگی تعامل میان این دوبخش یعنی طلاب و بخش های کارشناس در مرکز کشور ایجاد شود و چهره مهارتی تخصصی حوزه های علمیه روشن تر و شفاف تر شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان با اشاره به ضرورت حل مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی، گفت: حوزه علمیه خواهران باید درگیر مسائل مهمی که در کشور وجود دارد، بشود و خود را مسئول حل یا مشارکت در حل مسائل بداند. پدیده طلاق، مساله ازدواج، فرزندآوری، انحرافات دورن خانواده ناشی از فضای مجازی مسائلی نیست که مسئولیتش تنها برعهده دستگاه های دولتی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha