شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بیانیه

حوزه/ جمعی از اساتید حوزه درباره برخی مباحث طرح شده پیرامون واکسن ابراز کردند:‌ چندی است عده ای با لباس روحانیت، با مصادره عناوین اصیلی چون حوزه انقلابی و طب اسلامی، به مبارزه با واکسیناسیون عمومی پرداخته و اقدام به رفتارهایی خارج از شئون حوزه های مقدس علمیه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه جمعی از اساتید حوزه که با عنوان انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم منتشر شده به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
وَ إِذا قیلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لکِنْ لا یَشْعُرُونَ
چندی است عده ای با لباس روحانیت، با مصادره عناوین اصیلی چون حوزه انقلابی و طب اسلامی، به مبارزه با واکسیناسیون عمومی پرداخته و اقدام به رفتارهایی خارج از شئون حوزه های مقدس علمیه کرده اند.
فارغ از صحت اجبار واکسیناسیون که خود بحثی جداگانه می طلبد، انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم مطالب زیر را مورد توجه قرار می دهد:
اولا بسیاری از رفتارها و گفتارهای سردمداران این جریان معلوم الحال هتک مسئولین نظام به ویژه ساحت مقام معظم رهبری متع الله المسلمین بطول بقائه است. و واعجبا از جماعتی که به اسم انقلابی گری به ارکان انقلاب توهین کرده و خوراک رسانه های بیگانه را در تجمعات خود، با سخنان سست و بی مبنا فراهم می سازند. این انجمن هرگونه هتک مسئولین نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب را محکوم کرده، از قاطبه علما و نهادها و مجموعه های حوزوی انتظار دارد مرز خود را با این رفتارها، روشن نمایند و از نهادهای قضائی و امنیتی کشور خواستار برخورد مقتضی با این هتک هاست.به نظر می رسد هویت واقعی این افراد که برای برخی پوشیده بود، امروز بهتر از هر زمان آشکار شده است.
ثانیا با صدای رسا اعلام می دارد، حوزه های علمیه به تبع سلف صالح خود، هیچ گاه با پیشرفت های صحیح علمی مخالف نبوده، از هرگونه تعامل علمی حمایت می نماید. البته به مسئولین محترم یادآوری می گردد که همراهی برخی از مردم با این ناهنجاری، ناشی از غفلت از رکن لازم تعامل علمی با حوادث نوپدید است، اگر گفتگوهای منطقی و علمی میان موافقان و مخالفان واکسیناسیون به صورت آزاد و بدون سانسور و جهت دهی های خاص و به میزان مورد نیاز انجام می شد، ابهامات ذهنی بر طرف شده، هر فرد آزادانه مسیر خود را انتخاب می نمود. لذا از مسئولین به خصوص جناب آقای دکتر جبلی رییس فرهیخته سازمان صدا و سیما و دکتر عین اللهی وزیر محترم بهداشت خواستاریم مقدمات این مهم را بیش از پیش فراهم آورند.
والسلام علی من اتبع الهدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاید دوست IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    8 1
    من خودم و خانواده ام واکسن زدیم ولی چرا... از نظر شما هر کسی که واکسن (که هنوز نتایج علمی برخی ثابت نشده و صرفا در مرحله مصرف اورژانسی به سر می بره) نمی زنه و نسبت به سیستم پزشکی ایران که صرفا کپی برداری از بهداشت جهانی (با آن سابقه) است، ضد ولایت فقیه هست؟ حتما شما هم که اسمتون مزین به جریان «انقلابی» هست؛ مخالفان شما می شوند ضد انقلاب...
    • احسنی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 1
      در بیانیه تصریح شده که واکسیناسیون اجباری محل تردید است. بیانیه داره میگه در مخالفت با واکسیناسیون طوری رفتار نشود که هتک مقام معظم رهبری باشد.
  • واقعا دوست IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 2
    به نظر می رسد آقای « شاید دوست» که ظاهرا اسم با مسمایی هم برای خود انتخاب کرده اند، اصلا متن فوق را نخوانده اند زیرا بنده چند بار متن رو خوندم اما چنین چیزی که ایشون ادعا میکنه اصلا درش نبود. # انصاف
    • شاید دوست IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 0
      این خبر در ابتدا با تیتری با مضمون «بیانیه اساتید انقلابی نسبت به مقابله با واکسیناسیون اجباری» منتشر شده بود که گویا طی صلاحدید مسئولان محترم خبرگزاری تغییر کرد... کامنت بنده نیز به خاطر جهت دهی خاص صورت گرفته در خبر فوق بود
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 0
    من، موافق١٠٠٪واكسيناسيون هستم. اما در مورد واكسيناسيون اجباري كه قرار است بتدريج تمام خدمات را در بر بگيره, معترضان درخواست دارند که حداقل بيمه در مقابل عوارض احتمالی واكسن در نظر بگیرید كه اگر در آینده مشكلي پيش اومد، دولت مسىوليت اش را برعهده بگيرد، این درخواست معترضان مطلب درستی است، دولت باید اعلام کند که هر کس در آینده به دلیل تزریق واکسن به عوارضی مبتلا شد، بیمه محسوب شده و به او خسارت پرداخت می کند، خداوند هم تکلیف روزه، واجب شرعی را از زنان باردار و بیمارانی که بترسند روزه برایشان ضرر داشته باشد برداشت! کسانی که می گویند واکسن نه کسی را می کشد و نه عوارض داره باید مردمی را که واکسن زدن رو بیمه کامل بکنند
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    5 1
    کجای رفتار دغدغه مندان هتک است ؟! پیگیری و مطالبه جدی هتک نامیده می شود ؟! البته اینان هم همانند دیگران مبرا از خطا نیستند . انقلابی یعنی سکوت در برابر هجوم به سلامتی مردم به اسم اعطای سلامتی ؟ انقلابی یعنی بی تفاوتی به بهانه این که ما متخصص نیستیم ؟ انقلابی یعنی تایید بی چون چرای روشهای باطل بیگانگان ؟
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    8 1
    با عرض پوزش! اگر شما اساتید عزیز حوزوی نگران هستید کمی به نگرانیهایتان عمق ببخشید! روزی که مقام معظم رهبری واکسن را تائید و تزریق کردند،آن واکسن ایرانی و برکت نام بود. اما اکنون تقریبا هیچ اثری از آن نیست و اکثر واکسنهای تزریقی خارجی و به ویزه سینوفارم چینی هستند. کار رهبری عزیز ارج نهادن به شعار ما می توانیم دانشمندان ایرانی بود. اما سئوال ما از مجموعه وزارت بهداشت این است که چرا با همان واکسن برکت و یا نوع پیشرفته ایرانی آن کار را دنبال نکردید و نیز چرا فقط به یک راهکار آن هم واکسن اصرار دارید.در حالی که همه می دانید لکل داء دواء و لکل شی حیله. پس چرا سراغ راهکارهای کم عوارض دیگر نمی روید و فقط اصرار به درمان از طریق یک روش دارید که عواقب و عوارض آتی آن نیز کاملا معلوم نیست.والله که ما ضد ولایت فقیه نیستیم شما به ما بگوئید در این دولت چه اتفاقی افتاده که وزیر محترم مسکن آن از ورود فناوری چینی برای ساخت مسکن صحبت می کند پس سبک زندگی زیبای اسلامی ایرانی کجا رفت که به شدت مورد تاکیر رهبری است؟ چرا هیچ مطالبه و نگرانی در این زمینه ها ندارید اگر واقعا انقلابی هستید؟
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    4 0
    بدانید که درمان فقط واکسن نیست! این همه اصرار عجیب بر تزریق واکسنی که از ابتلای بیماری جلوگیری نمی کند با این بهانه که جلوی مرگ و میر زیاد را می گیرد اصلا عقلانی نیست! مثل اینکه بگویند واکسن فلج اطفال باعث فلج می شود اما از مرگ جلوگیری میکند! سئوال: اگر نظریات کارشناسان وزارت بهداشت دقیقا توصیه های سازمانهای جهانی به ویژه سازمان بهداشت جهانی تحت سیطره آمریکا بود که قطعا دلسوز بشریت نیستند واگر بعد از مدتی عواقب ناگوار این پیروی از آن سازمان بر عموم روشن شد شما چه کاری برای جبران زیانهای وارد شده به افراد جامعه می کنید؟ مستحضر باشید ما هرگز مخالف واکسن نیستیم اما اصرار به درمان فقط از یک روش خاص آن هم اکثرا استفاده از محصولات خارجی چه غربی و چه شرقی منهای داروی مطمئن با تضمین تولید داخل آیا کار درستی است؟
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    بی خبراز همه جا هستید
  • CA ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 0
    من صددرصد 100% با واکسیناسیون اجباری موافق هستم ولی اینکه واکسن هراسان و مخالفان واکسن را ضد ولایت فقیه یا مخالف ولایت یا دشمن نظام خطاب می کنند را نمی فهمم. مدت خیلی زیادی است که برای تزریق دوز سوم واکسن از دارندگان شرایط سنّی فراخوان داده شده است و درخواست شده سنین اعلام شده برای تزریق دوز سوم واکسن مراجعه کنند. می دانیم که تاکنون هیچ خبری از تزریق دوز سوم واکسن توسط رهبر معظم انقلاب مخابره نشده است. بنابراین چرا کسانی که مخالفت واکسن هستند را مخالف ولایت یا ضد ولایت فقیه خطاب می کنید؟ خداوند هم تکلیف روزه، که واجب شرعی است را از زنان باردار و بیمارانی که بترسند روزه برایشان ضرر داشته باشد برداشت! کسانی که می گویند واکسن نه کسی را می کشد و نه عوارض داره باید مردمی را که واکسن زدن رو بیمه کامل بکنند معترضان درخواست دارند که حداقل بيمه در مقابل عوارض احتمالی واكسن در نظر بگیرید كه اگر در آینده مشكلي پيش اومد، دولت مسىوليت اش را برعهده بگيرد،
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    5 0
    دیشب، سه شنبه شنبه شب دوم آذر 1400 وزیر بهداشت آقای دکتر عین اللهی جلوی دوربین تلویزیون گفتند که من واکسن رو کامل زدم و به همه توصیه میکنه که کارت واکسن دیجیتال بگیرن. بعد وزیر بهداشت کارت واکسن دیجیتالش رو میگیره جلوی دوربین تلویزیون و QR کدش نشون میده که فقط یه دوز ثبت شده!!! حتی اگر دوز دوم واکسن جناب آقای دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت کابینه آقای سید ابراهیم رئیسی به هر دلیلی در سیستم ثبت نشده بود چرا دوز سوم یعنی دوز یادآور را بعد از ۸ماه تزریق نکرده اند هنوز ؟؟ یعنی اگر ایشان دوز سوم یادآور را تزریق می کردند که الآن با گذشت ماهها از شروع واکسیناسیون با پیشرفت و کامل شدن روند ثبت دقیق تزریق واکسن قطعاً تزریق دوز سوم یادآور ایشان باید در سیستم ثبت می شد.
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    پزشکان و متخصصان بر ادامه غربالگری زنان باردار و سقط کردن جنین های بیمار تأکید دارند، ولی حوزه های علمیه به پا خواستند و آن را قتل نفس اعلام کردند و طی برنامه های تلویزیونی و مناظرات و همایش هایی خواستار جلوگیری از غربالگری زنان باردار و سقط جنین های ناقص شدند و با نظر متخصصان و پزشکان مخالفت کردند، وقتی ارز ترجیحی 4200 تومانی دارویی برای وسائل پیشگیری از بارداری حذف شد و توزیع رایگان وسائل پیشگیری از بارداری در روستاها متوقف شد پزشکان و متخصصان به مخالفت برخواستند و خواستار ارزان شدن قیمت وسائل پیشگیری از بارداری با دادن ارز ترجیحی دارویی 4200 تومانی و ادامه توزیع رایگان آن در مناطق بسیار فقیر شدند و توقف آن را خطر بزرگی برای سلامت و جان مادران کم سال روستایی دانستند ولی حوزه های علمیه از گران شدن وسائل پیشگیری بارداری و قطع توزیع رایگان آن حمایت کردند و نظر پزشکان و متخصصان را مردود دانستند، حتی در واکسیناسیون با اینکه از افراد بالای شصت سال که چهار ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته است درخواست شده برای تزریق دوز سوم یادآور اقدام کنند هیچ گزارشی منتشر نشده است که برخی مقامات درجه اول نظام دوز سوم یادآور تزریق کرده باشند حتی شخص وزیر بهداشت آقای دکتر بهرام عین اللهی مطابق رسمی بیانیه وزارت بهداشت فقط دوز اول را اسفند و دوز دوم را فرورین 1400 تزریق کرده است ولی مطابق بیانیه رسمی وزارت بهداشت شخص وزیر بهداشت دکتر عین اللهی دوز سوم یادآور واکسن را تزریق نکرده اند.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    قسمت اول بیانیه قصاص قبل از جنایت است! همه مخالفان واکسن را ضد ولایت و هتاک خواندن به بهانه حضور چند فرد که همیشه و در همه جا حضور دارند کار درستی نیست!مگر در خود حوزه های علمیه افراد مسئله دار تا حالا نبوده و نیستند! اما قسمت ثانیا بیانیه شما بایستی به درستی پیاده شود تا افق بحث به خوبی برای همگان روشن شود. یک سئوال هم در پایان اضافه می کنم- چرا مسئولین وزارت بهداشت مرتبا آنچه را که در حوزه بیماری کرونا انجام می شود به طور کامل و با اشتیاق به مجامع بین المللی و سازمان بهداشت جهانی گزارش و از توصیه های این سازمان کاملا پیروی می کنند؟ با اینکه کشور چین بیشترین میزان تولید واکسن و صدور آن برای حتی کشور ما را دارد اما تقریبا گزارشهای خود را به این سازمان ارائه نمی کند؟
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    اگر زمانی که توسط مجلس شورای اسلامی و با تأیید فقهای شورای نگهبان محدود کردن جمعیت و کاهش دادن جمعیت تصویب شد، اجازه راهپیمایی و تظاهرات های خیابانی به مخالفان فراوان کاهش جمعیت داده می شد، کشور دچار فاجعه کاهش جمعیت می شد؟ پس از اینکه کاهش جمعیت توسط مجلس تصویب شد و به شورای نگهبان رفت، فقهای شورای نگهبان هیچ ایراد فقهی بر آن نگرفتند و گفتند هیچ ایراد شرعی ندارد. طی بیست سال بعد از تصویب کاهش جمعیت، سخنرانی های زیادی بر علیه کاهش جمعیت ایراد شد، مقالات و کتاب های زیادی بر علیه کاهش جمعیت منتشر شد ولی هیچ کدام از این سخنرانی ها و مقالات و کتابها هیچ فایده برای توقف کاهش جمعیت نداشت. آیا اگر اجازه داده می شد مخالفان کاهش جمعیت بر علیه آن راهپیمایی کنند و تحصن داشته باشند ، کاهش جمعیت زودتر متوقف نمی شد؟ پس چرا درخواست می کنند، مخالفان واکسیناسیون اجباری، فقط سخنرانی و مقاله بر علیه واکسن زدن اجباری داشته باشند. ولی تجمع بر علیه واکسن زدن اجباری نداشته باشند و تحصن کنندگان بر علیه واکسیناسیون اجباری را فتنه گر خطاب می کنند؟ یا راهپیمایی و تظاهرات بر علیه واکسیناسیون اجباری را فتنه گری می نامند؟