شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید در برابر هجمه‌های رسانه ای دشمن ایستادگی کند، گفت: رسانه ملی در راس جهاد گران تبیین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در دیدار با سرپرست صدا و سیما مرکز همدان، با تقدیر از خدمات دهقان نیری، مدیر کل سابق مرکز همدان، اظهار داشت: یکی از اولویت‌ها در مدیریت جدید باید تلاش برای ارتقا جایگاه مرکز استان در سطح ملی باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات امامین انقلاب از مجموعه صدا و سیما، نگاه راهبردی در عرصه فرهنگ است، مطرح کرد: انتظار بر این است تا صدا و سیما نسبت به وظیفه خود در عرصه فرهنگ به عنوان یک نهاد فعال حضور داشته باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در حوزه هنر، صدا و سیما باید به عنوان یک کنشگر فعال عمل کند، گفت: ورود در عرصه جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است نیز از دیگر وظایف صدا و سیما است که باید برای آن برنامه داشته باشد.

وی افزود: صدا و سیما از مجموعه‌هایی است که باید در راس این جهاد قرار گیرد و واقعیت‌های نظام، کشور و انقلاب را به صورت واقع بینانه بیان کند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند تا ما را ملتی ناتوان نشان دهد، یادآور شد: برخی از مطالب طنزی که در فضای مجازی بیان می‌شود شاید در ظاهر لطیفه باشد اما در ورای آن به دنبال القا ناتوانی به جمعیت جوان کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کند، گفت: صدا و سیما در راس جهاد گران تبیین قرار دارد، البته لازمه موفقیت در این عرصه درک درست از شرایط و اطلاع صحیح از نحوه فعالیت دشمن است.

مردم در اتفافات گذشته تغییر رویکرد در صدا و سیما را احساس کردند

شعبانی از معضلات اجتماعی امروز در کشور را هجوم دشمن به اعتماد به نفس مردم دانست و عنوان کرد: در بحث امید آفرینی، اعتماد و کارآمدی نظام و اعتماد به نفس، صدا و سیما باید برنامه راهبری را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: قطعا اگر درگیر کارهای روزمره و سطحی شویم توانایی مقابله با هجوم رسانه‌ای در جنگ رسانه ها را نخواهیم داشت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رسانه‌ای که جذابیت نداشته باشد مخاطب خود را هم از دست خواهد داد، یادآور شد: بدون برنامه ریزی و نگاه عمیق و راهبردی نمی‌توانیم به اهداف موجود دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت صدا و سیما در برابر رسانه‌هایی که ضوابط اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، بسیار سخت است، خاطر نشان کرد: شما ملتزم به فعالیت در چارچوب‌ها و رعایت اخلاق هستید، موضوعی که طرف مقابل نسبت به آن حساس نیست و این کار شما را سخت تر می کند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه مردم در اتفافات گذشته تغییر رویکرد در صدا و سیما را احساس کردند، اظهار داشت: اگر در فضای رسانه نسبت به وقایع اجتماعی، نگاه واقع بینانه داشته باشیم اجازه سو استفاده به دشمن را هم دیگر نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه امید آفرینی با بیان واقعیت‌های اجتماعی منافاتی ندارد، گفت: در مقابل نقاط ضعفی که در کشور با آن روبرو هستیم، مسائل امیدآفرینی نیز وجود دارد اما متاسفانه عادت کرده‌ایم تنها مسائل منفی را بیان کنیم تا مطلب دیده شود و این معضلی است که امروز فضای رسانه‌ای با آن مواجه است، موضوعی که برای جامعه مضر است.

شعبانی خواستار رسیدگی به وضعیت معیشت، پرسنل صدا و سیما شد و مطرح کرد: استفاده از توان نخبگان و هنرمندان استان از دیگر خواسته‌هایی که از مجموعه صدا و سیما وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha