جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طباطبایی

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه وکلا روی مرز جهنم و بهشت حرکت می کنند، خاطرنشان کرد: این خطر برای  وکلا نسبت به  قضات به دلیل ذی نفع بودن و هزینه گرفتن بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار اعضای هیات مدیره مرکز وکلای دادگستری اصفهان گفت: ارائه مشاوره توسط وکلا در دادگستری‌ها زمینه رانت برای گرفتن پرونده های قضایی را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: وکلا نسبت به کار خود تعهد دارند و قوه قضائیه هم برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی نظارت دارد، اما به جای مشاوره رایگان وکلا در دادگستری‌ها و محاکم قضایی بهترین راهکار استخدام کارشناس حقوقی و ارائه خدمات مشاوره توسط این افراد است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به هزینه هایی که ناشی از این موضوع متوجه قوه قضائیه می شود اشاره کرد و اظهارداشت: برای خدمت به مردم هزینه کردن اشکال ندارد و تامین منابع آن برای رفع نیاز جامعه و اصلاح امور است.

وی ادامه داد: افراد عضو مرکز وکلا قوه قضاییه اصلاح این ساختار را پیشنهاد بدهند و اصلاح امور در دستور کار بگذارند که به نفع آنان و عموم مردم خواهد بود.

امام جمعه اصفهان به توصیه های قرآن در خصوص رعایت حق و حقوق دیگران اشاره کرد و اذعان داشت: وکلا و قضات برای رضای حضرت حق نظر و شهادت بدهند و این کار حتی اگر بر علیه خودشان، پدر و مادرشان و نزدیکانشان هم هستند باید واقع گرا باشند.

وی افزود: شاید در یک اظهارنظر فردی دچار مشکل و فقر بشود، این موضوع اشکالی ندارد چرا که روزی دهنده خداوند بوده و نباید به خاطر دیگران، زمینه خسران و ورود به جهنم را برای خودمان فراهم سازیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه وکلا روی مرز جهنم و بهشت حرکت می کنند، خاطرنشان کرد: این خطر برای وکلا نسبت به قضات به دلیل ذی نفع بودن و هزینه گرفتن بیشتر است.

وی اضافه کرد: برای مال دنیا و گذر زندگی نباید هستی خود را ویران و مشکلاتی برای دنیا و آخرت ایجاد کنیم.

ارائه ۷۱ هزار مشاوره رایگان

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در اصفهان نیز در این دیدار گفت: در یک سال گذشته ارائه ۷۱ هزار مشاوره توسط وکلا این مرکز به صورت رایگان ارائه شده است.

نرگس صلواتی با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۲۹ مشاوره قضایی دادگستری ها افزود: پاسخگویی این خط ارتباطی توسط وکلا این مرکز انجام می شود که امسال بیش از ۱۰ هزار مشاوره ارائه شده است.

وی به نحوه گزینش مرکز وکلا قوه قضائیه اشاره کرد و اظهارداشت:‌ علاوه بر گزینش علمی صلاحیت فردی نیز بررسی می شود که همین بررسی صلاحیت افراد وجه تمایز با کانون وکلا دادگستری است که در آن مرکز چنین فرآیندی وجود ندارد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در اصفهان ادامه داد: خدمات رایگان مشاوره ای و وکالت برای افراد نیازمند جامعه توسط این نهاد انجام می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha