شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: کسانی که در جهان اسلام از سازش و همسویی با اسرائیل غاصب سخن به میان می آورند، باید دانست که آنان دشمنان رسول خدا (ص) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری امروز در «همایش طلاب و روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته کردستان» که در مرکز بزرگ اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امنیت پایداری که در کردستان می بینیم نتیجه تلاش و مجاهدت های فرزندان این دیار است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره دشمنان و عوامل فتنه طلب و ضدانقلاب علیه مردم این استان اقدامات بسیاری انجام داده اند ولی مجاهدت های مردم کردستان مانع از تحقق نیات دشمنان شده است.

وی اظهار کرد: دولتی که امروز به نوعی متعلق به ملت است نتیجه مجاهدت های بی شمار روحانیونی است که جان خود را برای اسلام و انقلاب فدا کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری بیان کرد: امنیتی که در ایران و منطقه خاورمیانه داریم یکی از نعمت های بزرگی است که خداوند متعال در قرآن کریم از آن به عنوان نعمت بزرگ نام برده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز کردستان با همراهی روحانیون و مردم اهل سنت و اهل تشیع به عنوان مرزدارانی غیور و دلاور در کشور شناخته می شود و بی شک این امنیت هرگز محقق نخواهد شد مگر با تعامل برادران ا هل سنت و اهل تشیع در این خطه از ایران اسلامی.

این استاد حوزوی تصریح کرد: امروز دشمنان با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی فکر و ذهن جوانان ما را هدف قرار داده اند، لذا اینجاست که روحانیون و علمای دین باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری اظهار کرد: یکی از راههای پیروزی بر جنگ نرم و رسانه ای دشمنان، حضور و انس جوانان با مساجد است، زیرا نهاینه سازی این مهم پیروزی نهایی را از آن ما خواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به هوشیاری خانواده در برابر جنگ نرم دشمنان، تاکید کرد: کسانی که در جهان اسلام از سازش و همسویی با اسرائیل غاصب سخن به میان می آورند، باید دانست که آنان دشمنان رسول خدا (ص) هستند.

وی با اشاره به ضرورت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مهربانی در کشور در این برهه خاص تاریخی، گفت: همه ما امیدواریم که وعده های دولت سیزدهم در بحث اشتغال و از بین بردن مشکلات اقتصادی هرچه زودتر محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به ضرورت تعامل با همسایگان، اظهار داشت: باید زمینه تعامل بیشتر با همسایگان را برای توسعه و گسترش اقتصاد کشور مهیا کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به رفع برخی از تبعضیات در کشور، بیان کرد: انتصاب فرمانده جدید نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی که از برادران اهل سنت می باشد این مهم را گوشزد کرد که در این نظام اصل شایسته سالاری است و نه قومیت و مذهب.

براساس این گزارش در پایان این همایش از خانواده شهیدان ماموستا شهید حسام‌الدین مجتهدی، ماموستا شیخ‌الاسلام، ماموستا برهان عالی، ماموستا ملاحیدر فهیم، ماموستا حیدر مصطفوی، سید محمد سعید حسینی و فاطمه اسدی تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha