شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: برخلاف ادعاهای دشمنان انقلاب، نگاه نظام در مناصب و پست ها، نگاه شایسته سالاری است که نمونه بارز آن را می توان انتصاب فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از میان مردم اهل سنت کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، امروز با نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار اظهار کرد: تلاش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نزدیکی و وحدت بیشتر بین برادران مسلمان و دینی است، لذا دسترسی به این مهم نیازمند تبیین و تفسیر اصول ناب اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در سفر به استان کردستان به دنبال تقویت هرچه بیشتر وحدت بین برادران اهل سنت و تشیع در این خطه هستیم.

وی تصریح کرد: در این سفر به دنبال تبیین معنای «امت واحده» در چله دوم انقلاب اسلامی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در بخش دیگری ادامه داد: در دیدار امروز با مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج بر تقویت ارتباط علمی با اقلیم کردستان عراق برای جذب دانشجو تاکید گردید.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: امیدواریم که دولت آقای رئیسی بتواند مشکلات پیش آمده در حوزه اقتصاد و معیشت را هرچه زودتر حل کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برخلاف ادعاهای دشمنان انقلاب، نگاه این نظام در مناصب و پست ها، نگاه شایسته سالاری است که نمونه بارز آن را می توان انتصاب فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از میان مردم اهل سنت کشور دانست.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اظهار کرد: در حال حاضر وحدت بین برادران اهل سنت و تشیع در ایران بسیار ممتاز است و این می تواند برای دیگر بلاد اسلامی به عنوان نماد باشد، لذا باید از این ظرفیت برای توسعه کشور در همه ابعاد استفاده کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اکنون که وضعیت گروهک تروریستی داعش در منطقه کاملا تضعیف شده است، بهترین فرصت برای هم افزایی و گفتگو بین اقوام و مذاهب اسلامی در داخل و خارج از کشور می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha