جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اصلانی در دیدار با سید محمد سعیدی

حوزه/ معاون آموزش و تامین محتوای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی برای ائمه جمعه خبرداد و گفت: از جمله دوره های تخصصی که برای ائمه جمعه در نظر گرفته شده است دوره سواد و تحلیل رسانه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی اصلانی در دیدار ائمه جمعه استان قم با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی که ظهر امروز در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: پس از ریاست حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با ادغام دو معاونت فرهنگی و سیاسی، معاونت آموزش و تأمین محتوا تشکیل شد و مسئولیت و مأموریت ویژه برای آن تعریف شد.

وی با اشاره به راهبرد جدید شورای سیاست‌گذاری پس از مسئولیت حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، افزود: توانمندسازی ائمه جمعه و کارگزاران نماز جمعه، ساماندهی و شبکه سازی، فرهنگ‌سازی و تعالی نماز جمعه چهار راهبرد تدوین شده می‌باشد که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است.

معاون آموزش و تأمین محتوای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: آنچه که مقام معظم رهبری از ائمه جمعه توقع و انتظار دارند در این ۴ دستور وجود دارد که بحمدالله پس از اجرای آن به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم.

وی همچنین از برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای ائمه جمعه در قالب آموزش‌های عمومی و تخصصی خبرداد و گفت: این کلاس‌ها هم اکنون در حال برگزاری است.

حجت الاسلام اصلانی ادامه داد: دوره عمومی شامل سه مقطع آماده سازی یا طلوع، بدو امامت یا طلیعه و امامت یا تعالی می‌شود و دوره تخصصی شامل سواد و تحلیل رسانه می‌باشد که به صورت مجازی در مدرسه عالی ائمه جمعه برگزار می‌شود.

وی در خصوص ارزیابی خطبه‌های ائمه جمعه استان قم خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های به عمل آمده در خصوص خطبه‌های نماز جمعه با محورهای فصاحت، بلاغت، ملاحظات رسانه‌ای و فرامتنی، نماز جمعه های استان قم در رتبه های نخست کشور قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha