جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 994751
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
روز دانشجو

حوزه/ امروز انقلاب اسلامی در گام دوم و در اوج توطئه های چند بعدی و پیچیده سیاسی، امنیتی و اقتصادی دشمنان مستکبر بشریت، به توان دانشگاه و دانشجویان آگاه و مومن و بصیر خود متکی است و به آن می بالد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو پیامی صادر کرد که متن آن به این شرح است:

دانشجو نیروی مورد امید یک کشور است، دانشجو است که میتواند در مقابل مشکلات بِایستد؛ دانشجو، هم جوان است، هم عالم است؛ او است که فردای کشور را باید اداره بکند، او است که باید آگاه باشد تا سنگر ایستادگی را در مقابل زیاده‌خواهان و فرصت‌طلبان و دیگران تقویت بکند، این باید محکم باشد. ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
(مقام معظم رهبری مدظله العالی)

شانزدهمین روز آذر؛ یادآور به خاک و خون کشیده شدن سه دانشجوی فرهیخته‌ی میهن، به دست دژخیمان پهلوی است که در اعتراض به سفر رئیس جمهور آمریکا به پا خاسته بودند و این روز، روز دانشجو نام گرفت و سندی شد بر استکبارستیزی و حق محوری دانشجویان ایرانی.

امروز انقلاب اسلامی در گام دوم و در اوج توطئه های چند بعدی و پیچیده سیاسی، امنیتی و اقتصادی دشمنان مستکبر بشریت، به توان دانشگاه و دانشجویان آگاه و مومن و بصیر خود متکی است و به آن می بالد؛ دانشگاهیانی که شهدایی چون فخری‌زاده، شهریاری، علی محمدی، احمدی روشن و تهرانی مقدم و دیگر شهدای جهاد علمی را تقدیم آستان الهی نموده اند.

امسال هم با تداوم شیوع ویروس منحوس کرونا، نهاد علم و دانش شرایط متفاوت و دشواری را تجربه می کند، که امید است با به تدریج شاهد فضای نشاط و حضور جوانان عزیز دانشجو در محیط دانشگاه باشیم.

اینجانب با تبریک روز دانشجو، مراتب احترام و ادب صمیمانه خود را به حضور عموم دانشجویان کشور به ویژه دانشجویان متدین، پرنشاط و اندیشمند دانشگاه قم تقدیم می دارم و از خدای متعال سعادت، شادکامی و موفقیت روز افزون را برای تک تک شما عزیزان مسالت می کنم و امیدوارم در مسیر تحقق اهداف بزرگ انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل و رهبری عزیز انقلاب و اعتلای جمهوری اسلامی سربلند و سرافراز باشید.

عسکر دیرباز
رئیس دانشگاه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha