جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: باید نسبت به وارد کردن طلاب به عرصه حل مسائل حکمرانی با حساسیت بالا اقدام کنید، چرا که همانگونه که عینیت و تحقق مهم است، تحقیق مبانی نیز مهم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین واعظی در دیدار اعضای عالی اندیشکده دین و حکمرانی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن اهمیت پرداختن به مسائل نظام اسلامی گفت: فعالیتی که توسط شما در رویداد دین و حکمرانی صورت گرفته است بسیار مهم و ضروری بوده است اما باید نسبت به وارد کردن طلاب به عرصه حل مسائل حکمرانی با حساسیت بالا اقدام کنید چرا که همانگونه که عینیت و تحقق مهم است، تحقیق مبانی نیز مهم و ضروری است.

وی افزود: یکی از امور مهم در ورود طلاب به فضای مساله محوری آشنایی ایشان با فضای اجرا و تحقق راهکارها است. بسیار دیده ایم افرادی که در فضای نظر بدون توجه به ظرافت های فضای اجرا، مطالبی را به عنوان راهکار بیان می کنند که وقتی در موقعیت اجرای آن قرار می گیرند پی به عدم کارآمدی آن می برند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: این که نسبت به فعالیت طلاب در این عرصه با اساتید خبره و متخصص مشورت می کنید بسیار مهم و قابل تحسین است زیرا ورود به این عرصه توسط طلاب باید با پشتیبانی فقهی و اجتهادی مطلوب و البته تجربه فضای اجرا باشد.

لازم به ذکر است:‌ در ابتدای این دیدار آقای حسین علیزاده، مدیر اندیشکده دین و حکمرانی، ضمن تشکر از رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، به ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله اندیشکده دین و حکمرانی پرداخت و گفت: برگزاری نخستین رویداد حل مسائل حکمرانی با همکاری بنیاد ملی نخبگان با هدف استفاده از ظرفیت دین در حل چالش های کلان کشور با مشارکت معاونت راهبردی قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی، ساترا و بنیاد احسان، دستاورد اصلی در یکسال گذشته بوده است و در سال جاری نیز میز های تخصصی برای امتداد هر مسأله تشکیل شده است. ایجاد یک تجربه موفق در استفاده از ظرفیت فکری فضلای جوان حوزه علمیه و تشکیل زیر ساخت های متناسب با مسأله محوری از اهداف اندیشکده دین و حکمرانی می باشد.

گفتنی است: گزارش فعالیت های اندیشکده دین و حکمرانی به نشانی http://dinhokmrani.org/ و در شبکه های مجازی به نشانی din_hokmrani@ قابل دسترسی و مشاهده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha