سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان گفت: وهابیت، سفلی گری و.. به نام اسلام فعالیت می کنند و با قدرت و تمکن مالی به دنبال احیای هویت برای خود هستند، ولی با این وجود در هیچ کدام از دو مذهب سنی و شیعه ریشه ای ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی، امروز در نشستی با جمعی اساتید حوزوی و طلاب کردستانی ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: گروه ها و جریان هایی همانند وهابیت، سفلی گری و.. به نام اسلام فعالیت می کنند و با قدرت و تمکن مالی به دنبال احیای هویت برای خود هستند، ولی با این وجود در هیچ کدام از دو مذهب سنی و شیعه ریشه ای ندارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان گفت: اسلام بر سه رکن اساسی استوار است؛ اعتقادات، احکام و اخلاقیات که این ۳ رکن خود زیرمجموعه های بسیاری دارند.

استاد حوزه علمیه کردستان افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیارد از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می دهند که عدد کمی نیست؛ مذاهب شیعه و اهل سنت این جمعیت بسیار عظیم را تشکیل می دهند و می توانند نقش کلیدی و تاثیرگذاری در معادلات جهانی داشته باشند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) منحصر به جهان اسلام نیست، گفت: پیامبر اکرم (ص) برکت و مایه سعادت برای کل بشریت و جهانیان است، لذا نمی توان وجود نازنین ایشان را منحصر به جهان اسلام دانست.

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان گفت: دین اسلام دین پیامبر خیر البشر است و رسول اکرم (ص) به عنوان شخص نیکو رفتار با حسن خلق و مهربانی همه را به اسلام هدایت می کردند.

استاد حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد: امروز ما هم به عنوان مسلمان و پیرو راستین رسول اکرم(ص) و طلبه وظیفه داریم که دین خدا را در جامعه بسط دهیم و در کنار آن با اخلاق نیکو و پسندیده مروج اسلام ناب محمدی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha