یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تکنولوژی

حوزه/ نشست علمی "بررسی کفایت علم و تکنولوژی در تکامل بشری" از سوی کانون پژوهشی روشنای علم مدرسه علمیه خواهران هاجر شهرستان خمین، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست علمی "بررسی کفایت علم و تکنولوژی در تکامل بشری" صبح امروز از سوی کانون پژوهشی روشنای علم مدرسه علمیه خواهران هاجر شهرستان خمین، با حضور حجت الاسلام سید هادی عظیمی، استاد حوزه علمیه، در سامانه مدرس برگزار شد.

حجت الاسلام عظیمی، در ابتدای این نشست، با بیان اینکه انسان موجودی "بی نهایت خواه" بوده و خداوند او را "بی نهایت طلب" آفریده است، اظهارداشت: عطش بی نهایت خواهی انسان، جز با اتصال به بی نهایت فرو نمی‌نشاند و ذکر شریف "الا بذکر الله تطمئن القلوب" حاکی از این مطلب مهم دارد؛ از این رو انسان‌ها باید خدایی را یاد کنند که مهربان بوده و انسان را به بی‌نهایت می‌رساند.

وی در ادامه افزود: همه انبیا آمدند که راه رسیدن به بی نهایت را به انسان نشان دهند و معجزه انبیاء نیز تسلط بر عالم بود که این کار، در اثر اتصال به منبع بی نهایت بود.

این استاد حوزه، بیان کرد: اگر انسان به سوی بی‌نهایت حرکت کند، قدرت معجزه نیز پیدا خواهد کرد؛ البته نباید به سمت عرفان قدرت رفت؛ بلکه به روش امیرالمومنین(ع) حرکت به سمت "عرفان کمال" ملاک بوده و همچون او به سمت عدالت و انصاف و مروت برود.

حجت الاسلام عظیمی اضافه کرد: ولایت تکوینی برای آن است که انسان بتواند قدرت "خلق کردن" داشته باشد و به مقام "کن فیکون" رسد و آنچه اراده کند همان شود.

وی با بیان اینکه انسان می‌تواند قدرت ایجاد، تغییر و حرکت دادن اشیاء را پیدا کند، گفت: انسان در مسیر رسیدن به ولایت تکوینی، می‌تواند از همه امکانات استفاده کند؛ چراکه خداوند هفت آسمان را برای انسان تسخیر کرده تا در راه تکاملش و در راه تقرب الی الله از آن استفاده کند.

حجت الاسلام عظیمی گفت: در عالم هستی نیروهای فیزیکی آشکار و پنهان و نیروهای متافیزیکی وجود دارد که مدیریت سرما، حرارت، نیروی جاذبه از جمله نیروهای فیزیکی آشکار هستند. همچنین کاربران نیروهای فیزیکی پنهان جنیان هستند.

وی گفت: برخی از فیزیک پنهان هستی سوء استفاده می کنند مثل سحر که استفاده نابجا از نیروهای پنهان هستی است.

این استاد حوزه، با بیان اینکه دانش‌آموزان علم هندسه را در مدرسه یاد می‌گیرند اما آثار آن را نمی‌دانند، گفت: دایره و مربع در علم الاشکال آثاری دارند که به ما یاد نمی‌دهند. علم اعداد، رابطه حروف و اعداد و تأثیر آنها بر روی هم، حتی ما از آثار اسم انسان که می تواند خلق و خوی او را تحت تأثیر قرار دهد، اطلاع چندانی نداریم.

وی در پایان اظهار داشت: غربی ها برای اینکه ما دسترسی به این علوم غریبه نداشته باشیم، علوم ما را بردند و اسم خرافه روی آنها گذاشتند؛ در حالی که خودشان از این علوم بهره مند هستند و متأسفانه آموزش این علوم که در گذشته در حوزه‌های علمیه قدیم انجام می‌شد، اما امروزه اصلا وجود ندارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha