دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صث

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه موضوع طلاق را باید در فعالیت‌های پژوهشی قرار دهند، گفت: هیچ ارگانی به غیر از حوزه‌های علمیه توان پرداختن به پدیده طلاق را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰، در دیدار با معاونان پژوهشی مدارس علمیه برادران و خواهران شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نراق و قمصر، با گرامی داشت هفته پژوهش، اظهارداشت: قبل از علامه طباطبایی پژوهش های حوزه یا محوری نبود و اگر هم محوری بود در یک کانون متمرکز می شد.

وی، با اشاره به تعیین موضوعات در پژوهش در حوزه های علمیه خواهران و برادران، تاکید کرد: بحث های پژوهشی باید مرتبط با رشته های تحصیلی طلاب باشد.

عضو خبرگان رهبری، تصریح کرد : امروز بخش عظیمی از موضوعات متناسب با رشته های درسی حوزه های علمیه در دانشگاه‌ها تدریس می شود؛ لذا پرداختن به این موضوعات در شأن حوزه می باشد.

وی، افزود: در حال حاضر سبزپوشان سپاه عهده دار بعضی از پروژه های پژوهشی که ذاتا در حوزه کاری روحانیون و طلاب حوزه های علمیه می باشد، هستند.

نماینده ولی فقیه درکاشان، با بیان اینکه افت و خیزهای جامعه باید در دست حوزه باشد، گفت : حوزه های علمیه با آسیب شناسی باید ضعف های جامعه را از طریق کارهای پژوهشی و تحقیقاتی برطرف نماید.

وی، با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه باید در قالب پروژه محوری باشد، افزود: متاسفانه بعضی از بزرگان ما به دلیل فاصله گرفتن از حوزه شکوفایی فکری لازم را برای تشویق و ترغیب طلاب در فعالیت‌های پژوهشی ندارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید موضوع طلاق را در فعالیت های پژوهشی قرار دهند، ادامه داد: هیچ ارگانی به غیر از حوزه های علمیه توان پرداختن به پدیده طلاق را ندارد، ضمن اینکه راه حل موضوع طلاق نیز در قرآن و دین مبین اسلام است.

وی، با تاکید بر راه اندازی کانون بررسی پژوهش در حوزه های علمیه گفت: راه اندازی کانون بررسی پژوهش در حوزه‌های علمیه، موجب رقابت های پژوهشی در رشته های مختلف می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha