سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ دیدار دانشگاهيان و حوزویان استان خوزستان با نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی دو بال دارد، گفت: بخش نخست ابزاری (با رویکرد تأمین نیازهای دنیوی، رفاه و آسایش) مربوط به دانشگاهیان و بخش متنی و حقیقی (مرتبط با سبک زندگی اسلامی) مربوط به حوزویان است؛ که این دو اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند انسان به تعالی راه پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در دیدار جمعی از دانشگاهیان و حوزویان استان خوزستان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه ابتدا سالروز شهادت صدیقه اطهر حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و بیان کرد: از حکمت هایی که بسیار توصیه شده در ایام شهادت ها و ولادت ها توجه ویژه ای به مساله اهل بیت(ع) شود، یک جهت این است، که اخلاق و رفتار این خاندان بزرگوار می تواند برای جامعه اسلامی الگو باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در تبیین تفاوت حیوان و انسان گفت: این تفاوت تنها در "عقل" است، قدرت حیوان محدود اما قدرت های بشر اتم و موشک های قاره پیما است و اگر علم و قدرت او بدون عقل رشد کرد، آسیب زا می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: امروزه علم رشد کرده و در این حالت قدرت نیز رشد می کند و لذا کنترل کننده قدرت نیز باید وجود داشته باشد در غیر اینصورت شاهد جنایت ها و فتنه های امروزی هستیم.

وی با بیان اینکه همراه با رشد علم عقل نیز باید رشد پیدا کند، خاطرنشان کرد: آنچه که سبب رشد عقل می شود، دین است. اگر امروزه صحبت می شود که عصر دین نیست و عصر علم و تکنولوژی است، کاملا اشتباه می کنند بلکه امروز عصر دین است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه دین مبین اسلام برای هر عصر و زمان برنامه دارد، افزود: هر علمی که با چارچوب خاص خود و نافع باشد، آن علم دین است؛ فلذا امام عظیم الشأن که مسأله وحدت حوزه و دانشگاه را بیان کردند، احساس می شود علم و دین باید در کنار همدیگر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی دو بال دارد، ادامه داد: بخش نخست ابزاری (با رویکرد تأمین نیازهای دنیوی، رفاه و آسایش) مربوط به دانشگاهیان و بخش متنی و حقیقی(مرتبط با سبک زندگی اسلامی) آن نیز مربوط به حوزویان است که این دو اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند انسان به تعالی راه پیدا می کند.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: هرکجا که وحدت کلمه و همراه کردن تمام اقشار جامعه را در کنار همدیگر دیدیم، در آنجا موفقیت بود، به همین دلیل اساتید حوزه و دانشگاه دور هم جمع شدن تا به حول و قوه الهی بتوان از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: ذیل کارگروه های دفتر کارگروه خاصی بامحوریت وحدت حوزه و دانشگاه و اقدامات مشترک تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha