دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماموستا رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: تعامل حوزه و دانشگاه نه تنها یک درخواست، بلکه یکی از ضروریات حیاتی برای تداوم واقعی علوم در سطح جامعه اسلامی است.

ماموستا فایق رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت دو نهاد مهم فکری و علمی در کشور است.

امام جمعه سنندج گفت: تعامل و همگرایی این دو نهاد مهم و تاثیرگذار می تواند زمینه های رشد علمی کشور را فراهم آورد، البته این رشد یک طرفه و تک بُعدی نیست، این پیشرفت در راستای رسیدن به سکوهای رفیع علمی و نیز بازخوانی مجدد از داشته های معنوی و دینی است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تعامل بین حوزه و دانشگاه باید همیشگی و ناگسستی باشد، تاکید کرد: بسیاری از شبهات اعتقادی و دینی که منشاء بیشتر آنها اتاق فکر دشمنان است، زمانی می تواند برای جوان و نوجوان ما به درستی واکاوی و تبیین شود که دو نهاد حوزه و دانشگاه پای کار باشند.

ماموستا رستمی ادامه داد: امروز در جهان غرب، علم در یک ریل یک طرفه با سرعت بسیار بالایی در حرکت است، این قطار علمی فارغ از هرگونه علوم انسانی و الیهات است، لذا پایان این ریل ایستگاهی جز بن بست نخواهد بود.

امام جمعه سنندج گفت: علوم انسانی باید همراه با علوم الهی و دینی باشد، علوم زمانی معنای جامع می گیرند که علوم انسانی را هم به همراه خود داشته باشن؛ امروز نگاه غربی ها به علوم انسانی، فلسفه، الهیات و... نگاهی گذراست و چشمان آنان تنها علوم تجربی و قابل لمس را می بیند که سرانجام این نگاه می تواند برای آینده بشریت بسیار خطرناک باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حوزویان و دانشجویان معنای علم را می توانند به صورت جامع تعریف کنند، اظهار کرد: علوم تجربی و علوم دینی و انسانی زمانی که در کنار هم و با یک همگرایی قابل وصف حرکت کنند، می توانند تحول آفرین باشند، بنابراین تعامل حوزه و دانشگاه نه تنها یک درخواست بلکه یکی از ضروریات حیاتی برای تداوم واقعی علوم در سطح جامعه اسلامی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha