سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شاهین هشر

حوزه/ نشست علمی پژوهشی «آسیب شناسی پژوهش در حوزه های علمیه خواهران» به صورت حضوری و برخط از طریق تالار پژوهش سامانه مدرس از سوی مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن ربیعی، در نشست برخط علمی-پژوهشی با عنوان: «آسیب شناسی پژوهش در حوزه های علمیه خواهران» در مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر گفت: شناخت آسیب ها و موانع در امر خطیر پژوهش می تواند توان مقابله و رفع موانع محقق را ارتقا ببخشد، آسیب شناسی در مسایل پژوهشی حوزه های علمیه خواهران نیز از این امر مستثنا نمی باشد.

استاد حوزه در ادامه، عدم فعالیت های پژوهشی متقن در عرصه های مرتبط با قرآن را از آسیب های جدی فعالیت های پژوهشی برشمرد و گفت: مباحث دینی و قرآنی این قابلیت را دارند که مورد موشکافی دقیق قرار بگیرند چون قرآن کریم علاوه بر ادعای معجزه بودن ادعای تبیان کل شی بودن را هم دارد و این مسأله مورد غفلت محققان و پژوهشگران قرآنی قرار گرفته است، در حالی که مستشرقان با دقت نظر و درایت به این قبیل مسایل توجه دارند.

ربیعی تصریح کرد: یکی دیگر از آسیب های پژوهش در حوزه های علمیه عدم کاربردی نمودن مباحث روز قرآن کریم و منابع دینی است؛ در قرآن کریم مبانی مورد نیاز برای مباحث روز از جمله اقتصادی، سیاسی، روانشناسی و... و. وجود دارد و برای کاربردی کردن مباحث لازم است تا محققین حوزوی و متخصص ورود نموده و این مطالب را به صورت کاربردی بیان نمایند.

وی گفت: آنچه برای محققین حوزوی به عنوان مساله مهم مطرح می شود آن است که از سیر کلی جهان و عالم عقب نمانده و با توجه به پیشرفت به روز علم، حرکت نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha