پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: جامعه نیاز به معنویت و تامین مسائل مادی دارد و اسلام هم دینی است که نسبت به این دو مسئله بی تفاوت نبوده و هرگز جامعه را به عزلت و دوری از دنیا دعوت نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر، امروز در دیدار علی احمدی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی این استان که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه در حقیقت دو بال جامعه اسلامی هستند، یعنی اگر جامعه اسلامی ما بخواهد به سعادت برسد نیاز به این دارد که این دو نهاد مقدس و تولید کننده علم در جامعه در کنار همدیگر قرار بگیرند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از اهداف دشمنان همیشه این بوده است که بتواند این دو نهاد را از هم جدا کند و در تقابل هم قرار دهد و در این خصوص دشمن تلاش های زیادی را انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تاکید کرد: این روزها فرصتی است که ما به بازتعریف دوباره این حرکت بپردازیم و اهمیت آن را تبیین کنیم تا ان شاء الله بتوانیم زمینه هماهنگی و همراهی این دو مجموعه را فراهم آوریم.

وی در ادامه عنوان کرد: مخصوصا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که رویکردش رویکردی دینی است و سیاست جامعه براساس اهداف و آرمان های الهی بنیان نهاده شده، ضرورت دارد که این دو نهاد در کنار هم بتوانند اهداف مادی و معنوی جامعه را تامین کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: جامعه نیاز به معنویت و تأمین مسایل مادی دارد و اسلام هم دینی است که نسبت به این دو مسئله بی تفاوت نبوده و هرگز جامعه را به عزلت و دوری از دنیا دعوت نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در پایان تصریح کرد: وقتی این دو بال در قرار همدیگر قرار می گیرند و مکمل هم می شوند، می توانند آن اهداف و آرمان های الهی جامعه را محقق کنند و این اهداف با برنامه ریزی دقیق، درست و بهنگام ان شاء الله محقق خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    من دادخواست شکایت طلاب را مطالعه کردم واقعا دغدغه های دینی طلاب در آن مشخص است
  • امیر LU ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    پس حالا که بی تفاوت نیستید سریعا نسبت به اختلاس ها، سرقت های کلان از بیت المال، حضور نکبت زاده ها در فرنگ، حیف و میل اموال ملت، اختصاص بودجه کلان به مراکز و نهادهای مثلا فرهنگی-مذهبی و عدم وجود حتی یک تخت بیمارستانی در خیلی از شهرستانهای محروم، بیکاری، تورم و.... سریع موضع بگیرید تا حرفتان باورپذیر باشد