جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفر حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی به قلعه رئیسی

حوزه/ امام جمعه یاسوج گفت: کسی که به ظرفیت های کشور اعتقاد و باور ندارد نمی‌تواند مدیر باشد؛ نیروی خائن و خنثی نباید در پست‌ها گمارده شوند و در این خصوص نباید سهل‌انگاری صورت گیرد ما نیز به وظیفه خود در این خصوص عمل می‌کنیم و هرگز ساکت نیستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در دیدار شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دغدغه مندی برای دین و کشور ارزشمند است، اظهار کرد: از کلمه شورای وحدت مشخص است که مسئولیت بزرگی در برای وحدت در جامعه به دوش می‌کشید.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از شما درخواست داریم که در این راستا عزم جدی داشته باشید و از فکر و اندیشه همه کسانی که به دنبال توسعه کشور و استان هستند استفاده کنید.

وی با تاکید بر این که ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داریم، اما به دلیل عدم وحدت سرمایه های انسانی در حوزه های مختلف دچار ضربه شده‌اند، گفت: به همین دلیل نمی‌توانیم در بحث مدیریت‌ها با سرعت تصمیم بگیریم.

استاد حوزه ادامه داد: با اختلافات سلیقه‌ با مشکلاتی روبرو می شویم که خسارت بار بوده و فرصت ها را از دست ما می گیرد و موجب فرصت‌سوزی می‌شود اگر وحدت شکل بگیرد مشکلات کمتر خواهد شد.

وی گفت: جریاناتی که دغدغه توسعه استان را داشته و دلسوز نظام و انقلاب هستند باید همه وارد میدان شوند و مناصب را به دست بگیرند؛ خسارت‌هایی که همواره دیده‌ایم از بابت انسانهای بی تعهد و بی تجربه بوده که دست کمی از خسارات وارد شده از سوی دشمن ندارد.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: نباید نیروهای انقلابی یکدیگر را تخریب کرده و دنبال خنثی‌سازی یکدیگر باشند؛ نیروهایی که باید با وحدت و انسجام دنبال رفع مشکلات استان باشند درگیر هم نشوند.

وی تصریح کرد: هزار و یک دلیل برای وحدت داریم، اما هیچ دلیلی برای تفرقه وجود ندارد؛ زمانی موفق خواهید شد که وحدت را سرلوحه کارهای خود قرار دهید. اگر نظرات یکدیگر را تحمل کنید با مشکلات کنونی روبرو نخواهید شد.

حسینی افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در استان داریم، لذا باید کادرسازی و نخبه پروری در دستور کار قرار داده شود؛ از جوانان بیشتر استفاده کنید؛ باید شاخه های زیرمجموعه جوانان در تشکل ها راه اندازی شود.

وی به برخی از مشکلات در زمینه دخالت در عزل و نصب ها اشاره کرد و گفت: برای مثال یکی از وظایف مجلس و نمایندگان نظارت بر کار دستگاه‌هاست، وقتی یک نماینده، مدیرکل و رئیس سازمان تعیین می‌کند، در قبال خطاهای آنها هم مجبور به سکوت بوده که این نافی امر نظارت است.

حسینی افزود: مهمترین وظیفه نماینده نظارت است و باید به احزاب چنین موضوعاتی را تذکر بدهند؛ این خطای بزرگی است که نمایندگان مجلس در امور عزل و نصب ها دخالت کنند و باید چنین روندی در کشور متوقف شود.

وی افزود: استاندار است که باید تصمیم بگیرد، چون که استاندار باید پاسخگوی مشکلات باشد، هر چند فشار روی استاندار زیاد است.

حسینی در ادامه به موضوع مطالبه گری اشاره کرد و گفت: در دولت‌های گذشته مطالبه گری شد، در این دولت هم باید مطالبه شود. ممکن است در این دولت هم اشکالاتی باشد که نباید مطالبه‌گری را رها کنیم؛ ما ائمه جمعه مطالباتی داریم، البته هر چند مشورت می‌دهیم، اما دخالتی در کار اجرا نمی‌کنیم، همانگونه که قبلا مطالبه داشتیم اکنون نیز مطالبه خواهیم داشت.

وی در ادامه با درخواست از شورای وحدت و سایر احزاب برای تشکیل کمیسیون های تخصصی پیرامون آسیب های اجتماعی، گفت: باید در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه اجتماعی و فرهنگی کمیسیون تشکیل دهید؛ الان در موضوعات مختلف از جمله طلاق و پیری جمعیت موضوع نگران کننده شده است.

حسینی با بیان اینکه در مقابل مشکلات شهرهای خودمان هم باید به رسالت خود عمل کنیم، گفت: اکنون در شهر مادوان با مشکل جدی فضاهای آموزشی، مسجد، فضای سبز و ... روبرو هستیم، این ها باید مورد مطالبه قرار گیرد؛ اگر مطالبه بود چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آمد.

امام جمعه یاسوج در ادامه با بیان اینکه یکی از راه های حل اختلاف پذیرش اصل اختلاف است، گفت: وظیفه شما این است که اختلاف سلیقه به تعارض تبدیل نشود.

حسینی در خصوص استفاده از جوانان، گفت: در بحث جوانان من هم بی‌تقصیر نیستم، دستگاه‌های فرهنگی خوب کار نکردند، به همین خاطر مورد هجمه و حمله دشمن قرار گرفته‌اند و ارزش‌های دینی زیر سوال رفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولانی که به کار گمارده می‌شوند باید دغدغه دین و ملت را داشته باشند، اظهار کرد: کسی که به ظرفیت های کشور اعتقاد و باور ندارد نمی‌تواند مدیر خوبی باشد؛ نیروی خائن و خنثی نباید در پست‌ها گمارده شوند و در این خصوص نباید سهل‌انگاری صورت گیرد. ما نیز به وظیفه خود در این خصوص عمل می‌کنیم و هرگز ساکت نیستیم؛ انقلاب با خون هزاران شهید به ثمر رسیده و اجازه نمی‌دهیم به راحتی لگدمال و له شود.

حسینی به مشکلات فرهنگی هم اشاره کرد و گفت: انقلاب در زمینه‌های مختلف خوب عمل کرده و کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته؛ امام(ره) کشور را نجات داد؛ انقلاب انفجار نور بود و اکنون نیز وظیفه داریم که راه امام(ره) را ادامه داده و اجازه ندهیم مشکلات فرهنگی برای انقلاب و نظام آسیب‌زا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مارگونی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 0
    کاملا درسته فعلا عزل و نصب در دست نماینده شده بدون اینکه توجهی به وظیفه خود که قانونگذاری است بشود کارش شده تخریب وزمیتت زدن نیروهای مخالفش واقعا جای بسی تأسف است برا نماینده ای که خودش میگه انقلابی ام
  • حسن IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام
  • سحر IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    نماینده فعلی کارش شده گماشتن فامیل خود در ادارات بدون در نظر گرفتن ضوابط وقانون وبا این کارشون فقط نیروهای انقلابی را بد نام می کنند که نتیجه اش نگرانی های مردم می شود