جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
u

حوزه / نماینده ولی فقیه کاشان گفت: چشم و هم چشمی در بین خانواده های فقیر، متوسط و پولدار نیز موجب سست شدن بنیان خانواده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در چهارمین جلسه ستادساماندهی امور جوانان کاشان، در حسینیه علی اکبر(ع) این شهر، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن، بعد از اسلام هیچ چیز به اندازه ازدواج اهمیت ندارد.

وی، والدین خصوصا پدر را متولی اصلی فراهم نمودن زمینه ازدواج فرزند دانست و اظهار کرد: براساس دستورات اسلام و قرآن، دغدغه اصلی پدر باید انتخاب دختر خوب برای پسر و پسر خوب برای دخترش باشد.

امام جمعه کاشان افزود: تحصیل، مسکن و شغل برای پسر یک خانواده مهم است، ولی ازدواج فرزند یک خانواده باید مهم تر از تحصیل باشد.

عضوخبرگان رهبری با تاکید بر جلوگیری از انحرافات خانواده ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بیشتر انحرافات و آسیب های اجتماعی از خانواده ها شروع می شود، لذا مسئولان باید براساس دستورات اسلام برنامه ریزی های لازم را در این زمینه به عمل آورند.

وی، با بیان اینکه براساس دستورات اسلام، خانواده پسر باید به خواستگاری دختر برود، ادامه داد: متاسفانه در جامعه کنونی برعکس است و دخترها نقش اصلی را در انتخاب پسر مورد نظر دارند.

آیت الله سلیمانی با تاکید بر ترویج ازدواج آسان در جامعه، افزود: به دلیل کم بودن انحراف و طلاق در ازدواج های آسان، با فرهنگ سازی باید جلوی ازدواج های اینترنتی و خیابانی گرفته شود.

وی، ترویج اشرافی ‌گری و تجمل گرایی را زنگ خطر برای جامعه ایرانی دانست و گفت: وقتی اشرافی گری و تجمل گرایی ترویج پیدا کرد، زوج‌های جوانی که از آموزه های دینی اطلاعی ندارند و ظاهر زندگی را می ببیند به سمت ظواهر زندگی معطوف می شوند و بنیان خانواده آنها از هم پاشیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، چشم و هم‌چشمی را مهمترین عامل از هم پاشیدگی بنیان خانواده ها دانست و گفت: چشم و هم چشمی حتی در بین خانواده های فقیر، متوسط و پولدار نیز موجب سست شدن بنیان خانواده می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ن IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    مگه جاهلی؟ دختر نباید انتخاب کنه پس مثل احمق ها باید بشینه پای سفر عقدی که بقیه براش ترتیب دادند؟ چی میگید؟ حرفتون با پیامبرم یکی نیست.