یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: جریان ۹ دی امکان هر نوع تحرکی را از دشمنان و جریانات ضد انقلاب و آشوبگران سلب کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: جریان ۹ دی امکان هر نوع تحرکی را از دشمنان و جریانات ضد انقلاب و آشوبگران سلب کرد.

امام جمعه تبریز افزود: نباید اجازه دهیم حماسه بزرگ ۹ دی به فراموشی سپرده شود؛ چراکه این روز بزرگ، نمایش معجزه الهی و قدرت فکری امت است.

وی در خصوص کودتای مخملی سال ۸۸ نیز گفت: فتنه ۸۸ در امتداد انقلاب‌های رنگین و کودتاهای مخملی بود که به شکل زنجیره‌ای در صربستان، گرجستان، اکراین و قرقیزستان اتفاق افتاده بود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: انقلاب رنگی و کودتای مخملی یک شیوه‌ای است که در بستر انتخابات و جنگ نرم برای ساقط کردن دولت‌های مستقل و روی کار آوردن دولت‌های غرب گرا صورت می‌گیرد.

وی به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در آستانه سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گرفته ایم و امیدواریم فضای شهرمان یاد آن شهید بزرگوار را زنده نگهدارد.

امام جمعه تبریز در خصوص مذاکرات وین نیز اظهار داشت: پیشنهادات جدید ایران برای مذاکرات وین قرار است نوشته شود. به نتیجه نرسیدن تمام مذاکرات قبلی از بدعهدی طرف‌های مذاکره است که امیدواریم با انتخاب مسیر درست مذاکرات، طرف‌های غربی به تعهدات خود بعد از به تصویب رسیدن عمل کنند.

وی ادامه داد: اگرچه زمان بازگشت مذاکره کنندگان به وین اعلام نشده ولی با توجه به موارد مذکور، دور جدید مذاکرات با جدیت شروع خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در خصوص بودجه سال آینده نیز افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اعداد و ارقام با اهمیت روبرو هستیم که یکی منابع بودجه و دیگری موارد مصرف بودجه است.

وی ادامه داد: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که با چکش کاری دقیق این بودجه را چنانکه به نفع مردم، نظام و قشر آسیب پذیر جامعه است پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خصوص رزمایش سپاه نیز گفت: رزمایش پیامبر اعظم(ص) توسط نیروی دریایی و زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که این رزمایش عظیم هشداری برای رژیم صهیونیستی بود و به عالی‌ترین وجه انجام گرفت.

وی در خصوص نهضت سواد آموزی نیز گفت: نهضت سواد آموزی که این روزها سالروز تشکیل آن است یکی از کارهای قابل تقدیر است. حتی در زندان هم کلاس تشکیل می‌شود و کسانی هستند که از نهضت سواد آموزی تحصیل را شروع کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در خصوص سالروز تشکیل حفاظت هواپیمایی نیز گفت: یادی کنیم از پنجم دی که حفاظت هواپیمایی تشکیل یافت. پیش از آن هواپیماها را گروگان می‌گرفتند اما با تلاش سپاهیان فرودگاه‌ها طی سال‌های گذشته می‌توانیم بگوییم امن ترین کشور در امنیت پرواز هستیم.

وی به انفجار در منطقه عباسی تبریز نیز اشاره کرد و گفت: در انفجار محله عباسی که مادر شهید جبرئیل فرج پور در زیر آوار مانده و فوت کردند، تسلیت عرض می‌کنم. از تمام دست اندرکاران که در ساخت ساختمان‌ها دست دارند می‌خواهم تدبیری کنند تا در اینگونه حوادث تلفات نداشته باشیم.

امام جمعه تبریز به جان باختن راهدار پرتلاش استان نیز اشاره کرد و افزود: رحلت راهدار عزیز صفدر شریفی که در راه خدمت جان خود را تقدیم کرد را تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند برای خانواده او صبر خواهانم.

وی با اشاره به هفته ثبت احوال گفت: از خانواده‌ها می‌خواهم اسامی خوبی برای فرزندان خود انتخاب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم به میلاد حضرت مسیح نیز اشاره کرد و گفت: هفته آینده میلاد حضرت عیسی مسیح و آغاز سال جدید میلادی است که به تمام مسیحیان تبریک عرض می‌کنم. کدام کشوری در دنیا سراغ دارید که اقلیت‌های دینی در آن اینگونه به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند. ما به این کار افتخار می‌کنیم و آنها هم به این مهم افتخار می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha