شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یگانه

حوزه/ حجت الاسلام یگانه گفت: در مسائل و گرفتاری هایی که برای ما در زندگی رخ می دهد باید با استعانت از ائمه معصومین، و خداوند متعال، آن را از مسیر عقلی و شرعی حل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مجید یگانه پویا، شامگاه جمعه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجد الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، به توضیح و تفسیر آیات سوره مبارکه انسان پرداخت و اظهار داشت: بر اساس روایات و تفاسیر این سوره در شأن اهل بیت (ع) است، وقتی حسن و حسین علیهماالسلام بیمار شدند، حضرت زهرا(س) و امام علی (ع) برای سلامتی آن ها نذر کردند تا سه روز روزه بدارند و در هر سه روز وقت افطار نیازمندی مراجعه کرد و آن ها افطاری خود را به نیازمند، سائل و اسیر دادند.

وی ادامه داد: مفهوم آیه این است که بیماری و مریضی مختص افراد گناه کار نیست و به سراغ اشخاص صالح هم می رود و در آن ها بیماری برای ابتلاء و امتحان الهی است.

نماینده طلاب ارومیه افزود: وقتی بیماری به سراغ فرزندان امام علی (ع) می آید و آن ها بعد از رجوع به دارو و درمان، به سراغ توسل و نذر می روند و این پیام روشنی برای ما دارد که باید در مشکلات از خداوند استعانت بجوییم، متاسفانه عده ای برای حل مشکلات به سراغ افرادی که برای اخاذی از مردم اسم خدا را دعا نویس گذاشته اند، می روند.

وی اضافه کرد: بر اساس آیه، در منزل امام علی، فاطمه و فضّه علیهم السلام روزه دار هستند و حسن و حسین (علیهماالسلام ) هم در منزل بودند، اما مراجعه کننده به درب منزل فقط یک فرد است و معلوم می شود که در این خانه به اندازه یک نفر غذا بود که آن را هم به سائل دادند و این نشانگر حساسیت اهل بیت به مسئله اسراف است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: مهم ترین مسئله ای که باید در زندگی به آن توجه کنیم عدم اسراف است؛ ما که خود را پیرو و شیعه امام علی (ع) می دانیم باید بیشتر از دیگران بر این امر اهتمام داشته باشیم .

وی در پایان با بیان این که همه انسان ها در معرض امتحان هستد، افزود: در مسائل و گرفتاری هایی که برای ما در زندگی رخ می دهد باید با استعانت از ائمه معصومین، و خداوند متعال، آن را از مسیر عقلی و شرعی حل کنیم و امتحانات خداوند برای این است که معلوم شود انسان ها چه اندازه به دین و اطاعت از خداوند پایبند هستند.

انتهای خپیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha