شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر رضا مهکام

حوزه/ ۸۵ مقاله به دبیرخانه کمیسیون روانشناسی اسلامی کنگره بین اللملی علوم انسانی اسلامی ارسال شد و ۱۷ مقاله به وسیله ۱۰۰ استاد پذیرفته و ۶ مقاله به عنوان برتر انتخاب گردید.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مهکام در حاشیه برگزاری کمیسیون روانشناسی اسلامی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: هدف مهم از برگزاری این همایش و کنگره، این است که بتوانیم بخشی از آموزه‌های دینی، الهی و اسلامی را در ساحت علوم وارد کنیم و به همه دنیا نشان دهیم که دین می‌تواند راهبر اصلی انسان‌ها در مسیر به سعادت رسیدن و تکامل باشد.

رئیس کمیسیون روانشناسی اسلامی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، افزود: این کنگره ۱۲ سال پیش راه اندازی شده و هر دو سال یک بار، همایشی با کمیسیون‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال از ۲۸ آذر تا ۶ دی ماه چند کمیسیون برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام، گفت: امروز هم شاهد برگزاری کمیسیون روانشناسی اسلامی هستیم. برای این برنامه ۸۵ مقاله به دبیرخانه ارسال شده و از بین اینها ۱۷ مقاله به وسیله ۱۰۰ استاد پذیرفته و نهایتاً، برترین‌ها که ۶ مقاله بوده، انتخاب شده است.

وی افزود: در این کمیسیون ۶ مقاله ارائه خواهند شد و یکی از اساتید موفق در حوزه دانش روانشناسی اسلامی استاد مسعود جان بزرگی هم به ارائه بحث خواهد پرداخت.

رئیس کمیسیون روانشناسی اسلامی افزود: از دیگر برنامه‌ها، نقد کتاب درس نامه روانشناسی اسلامی است. این کتاب به وسیله دکتر سیدعلی مرعشی نوشته شده و به وسیله ناقد این کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: تا الان از هر کنگره‌ای، ۱۵ مقاله منتشر شده و در این کمیسیون‌ها، شاهد گسترده اساتیدی از مؤسسات متعدد حوزوی و دانشگاهی هستیم و همین امر سبب خیر و برکت زیادی در فضای گرایش اساتید به روانشناسی اسلامی شده و رشته‌هایی در دانشگاه به عنوان روانشناسی مثبت گرا راه اندازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام، گفت: از دیگر برکات این برنامه تربیت دانش پژوهان زیادی از طلاب در حوزه روانشناسی در مؤسسات مختلف حوزوی از جمله مهمترین آنها مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) بوده است.

رئیس کمیسیون روانشناسی اسلامی، افزود: از جمله این موارد می‌توان به تربیت ۷۰۰ دانشجو در حوزه روانشناسی اسلامی، خانواده و… و تربیت ۴۰ دانش پژوه در دکترای روانشناسی و قرآن اشاره کرد.

خبرنگار: قربان اسلامی نژاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha