پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهدا

حوزه/ حجت الاسلام علیمحدی با بیان اینکه حق طلاب و روحانیون شهدای دفاع مقدس، هنوز ادا نشده است، گفت: خاطرم هست که در یک دورانی از دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ عمامه به سر در لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بودند که در زمان مقتضی هم در عملیات ها شرکت می کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی علیمحمدی، رزمنده و جانباز دفاع مقدس که از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) هم بوده، عصر امروز در یادواره ۱۴۵ شهید مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان اظهار کرد: بدون شک نقش طلاب و روحانیون در دفاع مقدس برجسته بوده است.

وی با بیان اینکه در تمام هشت سال دفاع مقدس من در جبهه های جنگ حق علیه باطل حضور داشتم و یکی از توفیقاتم در کنار شهید ردانی پور بودن است، گفت: شهید ردانی پور در امر طلبگی و روحانیت، فردی مهذّب بود و در امر فرماندهی هم مقتدر، با صلابت و تیزهوش بود که تا فرماندهی قرارگاه فتح هم رسید.

رزمنده دفاع مقدس عنوان کرد: شهید ردانی پور در دوران دفاع مقدس خیلی خالصانه با خدا ارتباط برقرار می کرد، به نحوی که هنوز هم اغلب رزمندگانی که با شهید ردانی پور در دفاع مقدس حشر و نشر داشتند، در هیئت ها و گعهده های مذهبی خود، از کلمات و واژگان شهید ردانی پور برای توسل و تمسک به اهل بیت استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: خاطرم هست که در یک دورانی از دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ عمامه به سر در لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بودند که در زمان مقتضی هم در عملیات ها شرکت می کردند.

حجت الاسلام علیمحدی ادامه داد: حضور روحانیون و خاصه چهره‌های خاص چون ائمه جمعه و جماعات در دفاع مقدس، باعث دلگرمی رزمندگان و قوت باطنی آنها می شد.

وی افزود: بعد از قریب به گذشت سی سال از پایان جنگ، هنوز هم حق شهدای روحانیون و طلبه دفاع مقدس اداء نشده است.

جانباز دفاع مقدس گفت: جهت دهی و ممانعت از انحرافات، دیگر کارکردهای حضور روحانیون در جبهه های جنگ بود؛ من از نزدیک شاهد هجوم حجتیه در میان رزمندگان بودم که روحانیون تمام قد مقابل افکار منحرف آنها ایستادند.

وی تاکید کرد: در عملیات های دفاع مقدس، حضور روحانیون کنار فرماندهان لشکرها، پررنگ و کارساز بود؛ من بارها شاهد بودم در شب‌های طاقت فرسای عملیات، جهت دهی هایی از سوی روحانیون کنار فرماندهان جنگ انجام می گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha