چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: بسیاری از امامزاده هایی که به ایران آمدند برکتی برای کشور و برای انسانیت هستند و باید قدر این امامزاده ها را بدانیم و این نعمت خداوند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد دهه کرامت استان اصفهان ضمن تقدیر به جهت تشکیل این ستاد و برنامه ریزی برای ولادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) این کار را اقدامی ارزشمند بیان کرد و به دلایل حضور امامزادگان متعدد در کشور پرداخت و اظهار داشت: علت اساسی این مسئله آن بوده است که دشمن با شدت و غلظت با دوستان و فرزندان امیرمؤمنان(ع) رفتار می کرده و در کشتن آنها بی باک بوده، لذا فرزندان اهل بیت علیهم السلام به دیگر بلاد می رفتند.

وی افزود: همه انبیاء و ائمه اطهار این دشمنان را داشته اند و این روال در طول تاریخ بوده است، همچنان که قرآن کریم در آیه ۱۱۲ سوره مبارکه انعام می فرماید "وَکَذَٰلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَیٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا".

امام جمعه اصفهان وجود دشمن و باطل در برابر حق را خواست خداوند دانست و گفت: بر اساس این آیه شریفه این دشمنان علیه انبیاء به یکدیگر الهام می کنند و این مسئله ای است که باید آن را باور کنیم، لذا این گونه نیست که زمانی دشمنی ها پایان یابد، بلکه همواره دو خط و مسیر یعنی مسیر خدا و مسیر طاغوت بوده است و خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر قرار دادن شیاطین از سوی خداوند برای امتحان انسان ها، تصریح کرد: به تعبیر امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه راه دنیا و آخرت از یکدیگر جدا است و دو مسیر مختلف هستند، همانند مشرق و مغرب که فردی در بین این دو در حرکت است، یعنی اهل دنیا با اهل آخرت جمع نمی شوند و لذا هر گروهی که بیشتر در مسیر حق باشد دشمن بیشتری نیز دارد.

وی اضافه کرد: اهل بیت(ع) به دلیل همین دشمنی ها بسیاری از علوم خود را برای بشر بیان نمی کردند و ائمه اطهار کم کم شیعه را به وجود آوردند، به همین جهت بسیاری از فرزندان ائمه اطهار(ع) از این دشمنی ها فرار نمودند.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: بسیاری از امامزاده هایی که به ایران آمدند برکتی برای کشور و برای انسانیت هستند و باید قدر این امامزاده ها را بدانیم و این نعمت خداوند است.

ضرورت ابعاد «طرح نور نیروی انتظامی» در جشن های دهه کرامت

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام ناجی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان به تشریح وضعیت ستاد دهه کرامت استان و ابلاغیه های مرتبط با ستاد دهه کرامت پرداخت و اظهار داشت: سال های گذشته ستاد دهه کرامت با مسئولیت ستاد کانون های مساجد اجرا می شده و در دو سال اخیر مسئولیت تشکیل ستاد دهه کرامت به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واگذار شده است.

وی به برگزاری جلسات متعدد برای بررسی فضای ستاد در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: درباره اهمیت دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود و به نام روز دختر نامگذاری شده است، امسال ابلاغ اصلی ستاد، روز دختر و ولادت حضرت معصومه(س) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به طرح نور که نیروی انتظامی در حال پیگیری آن است، نیاز است علاوه بر فضای سلبی یک فضای ایجابی جدی و اقناع سازی نیز رقم بخورد، لذا مناسب است تبیین ها در فضای جشن ولادت انجام شود و این مسئله در ابلاغ ها به طور جدی تاکید شده است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای اجرای برنامه های شاخص در استان تصریح کرد: یکی دیگر از محورهایی که در دهه کرامت تاکید شده رسانه و فضای مجازی است و دستگاه هایی که در این زمینه توانمندی دارند باید در این عرصه وارد شوند.

حجت الاسلام ناجی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت های مردمی و هم چنین ایجاد نشاط اجتماعی، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاه و حوزه و تبیین جایگاه حضرت معصومه(س) و جایگاه امام و دفاع حضرت از حریم ولایت امری است که باید در جامعه جا بیفتد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که در این ایام برگزار می شود کاروان دختران حاج قاسم و اعزام ۲ هزار نفر از دختران اصفهانی به مزار شهید سلیمانی است که پیوست همایش دختران حاج قاسم بوده و در این باره باید اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای آن انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha