چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1153678
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
حرم امام رضا (ع)

حوزه/ زائر تازه مسلمان شده امام رضا (علیه السلام)، اهل پرو می‌گوید: همواره برایم از غیرمنطقی‌ترین باورهای مسیحیت اعتقاد به تثلیث بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آنچه در پی می‌آید روایتی کوتاه از تشرف جوان ۳۴ ساله تازه مسلمان شده از کشور پرو به محضر امام رضا (علیه السلام) به نقل از بخش ادیان و مذاهب مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی می‌باشد.

از پرو آمده بود، کشوری در آمریکای جنوبی. جهانگرد ایرانی که سال قبل به پرو رفته‌بود، برای سفر به ایران مشتاقش کرده‌ بود. هر چند قبل از سفر، گروهی از دوستانش به شدت از سفر به ایران نهیش کرده‌بودند. همان‌ها که به ایران نیامده‌ بودند و فقط از طریق اخبار مجازی‌، آن‌ هم از دریچه نگاه غرب، ایران را می‌شناختند. اما از دوستانش، بودند آنهایی که آمده‌ بودند و امنیت را دیده‌ بودند و تشویقش کردند به آمدن.

قبل از آمدن به ایران به ترکیه رفته و از مسجدی در قونیه، با مسلمانانی دیگر نیز آشنا شده بود. حالا آمده بود تا در مهد اسلام، جواب سؤال‌هایی را که مدت‌ها دنبالش بود، بگیرد. می‌گفت در پرو که بوده به مسجد رفته و قرآنی گرفته و پیش از اسلام آوردنش، قرآن را هم خوانده بود.

همین خوانش قرآن و آشنایی با آن، ذهنش را برای پذیرش اسلام آماده‌تر کرده بود.

وقتی از اعتقاد به «تثلیث» از او سؤال شد، گفت: «همواره برایم از غیرمنطقی‌ترین باورهای مسیحیت بوده.»

از مادرش و اعتقادات او گفت. در غربی که روابط آزادانه بین دختر و پسر منعی ندارد، مادرش مخالف رابطه با جنس مخالف خواهرانش بوده و تأکید بر ازدواج زودهنگام خواهرها داشته تا از گزند مناسبات نامشروع در امان بمانند. آن قدر مقید به مذهب بوده که نصف خانه مسکونی‌اش را وقف کلیسا کرده بود. او گفت مادرم اجازه سِرو مشروب را حتی در شب عروسی خواهرانم نداده. جالب اینکه در تماسی که از ایران با مادرش داشته و از دسترس نبودن الکل گفته، مادر جوابش داده که :«همین یک امتیاز ایران، کافیست تا بگویم همان‌جا بمان.»

و او اکنون به بارگاه منور رضوی قدم گذاشته بود و مدهوش از فضای پر انرژی و روحانی این حریم ملکوتی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha