پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
شهید مطهری

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: از جمله مهم ترین ویژگی های شهید مطهری این بود که ایشان به معنای واقعی کلمه، شیفته حق و حقیقت، دین شناس و دردمند بود.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم اظهار داشت: رمز توفیق استاد شهید در این بود که ایشان به خوبی و در تمام ابعاد رشد پیدا کرده بود و ماندگاری ایشان بعد از عنایت الهی و فعالیت مخلصانه ریشه در جامعیت این بزرگوار دارد.

وی افزود: استاد مطهری پیش از فعالیت های علمی و فرهنگی و مبارزات سیاسی در عرصه عبودیت و بندگی، بسیار شاخص و ممتاز بود و ما اگر نگاهی به خاطراتی که همسر ایشان بیان کرده اند، داشته باشیم به عینه می بینیم که استاد مطهری تا چه میزان نسبت به مسایل عبادی و حدود شرعی خود را مقید و حساس می دانست و این گونه عمل می کرد.

مدرس دانشگاه ادامه داد: اهتمام ویژه ایشان به انس و قرائت قرآن مجید و مناجات و دعا در حالی بوده که همه می دانیم شهید مطهری چقدر اشتغالات علمی و فرهنگی داشت و وقت زیادی را صرف نوشتن و تالیف و یا سخنرانی در جمع های دانشگاهی و غیردانشگاهی می کرد.

وی با تأکید بر این نکته که نگاهی به سبک زندگی شهید مطهری برای همه افراد جامعه ما می تواند بهترین الگو باشد، خاطرنشان کرد: نقل می کنند که ایشان هیچ وقت در هنگام نشستن پایشان را دراز نمی کردند و همسر ایشان می گوید من گاهی فکر می کردم این مساله به خاطر رعایت حرمت بچه هاست اما وقتی بچه ها هم می رفتند باز ایشان پایش را دراز نمی کرد و وقتی علت را جویا می شدم، می گفتند که عالم محضر خداست و در محضر خدا این کارها بی ادبی است.

وی افزود: رعایت این همه تقید و حساسیت البته در حرف زدن راحت است اما ایشان از آن جا که به یک باور عمیق در رابطه با حضور خدا رسیده بود، این گونه زندگی می کرد و اتفاقاً همین خداباوری و حفظ حریم ها و ادب کردن ها بود که ایشان را چه در عرصه تالیف و نگارش کتاب ها و چه سخنرانی ها و دیگر امور فرهنگی و علمی موفق کرد.

اسلامی بیان داشت: شهید مطهری به ویژه در عرصه تالیف و تحقیق آن چنان زیبا درخشیده اند که هنوز هم پس از گذشت ۴۵ سال از شهادت ایشان هیچ محققی در عرصه علوم انسانی و اسلامی نیست که برای جمع بندی مطالب خود و ارایه مناسب آن ها نیاز به رجوع به آثار و کتب ایشان را نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha