یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کوئٹہ، فلسطین فاؤنڈیشن

حوزه/ به همت بنیاد فلسطین بلوچستان، کنفرانس همبستگی با فلسطین با عنوان «رمضان، ماه همبستگی با فلسطین» در کویته برگزار شد. که در آن رهبران سیاسی و مذهبی بلوچستان و علمای مکاتب مختلف شرکت کرده و با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت بنیاد فلسطین بلوچستان کنفرانس همبستگی با فلسطین با عنوان «رمضان، ماه همبستگی با فلسطین» در باشگاه مطبوعاتی کویته برگزار شد. که در آن رهبران سیاسی و مذهبی بلوچستان و علمای مکاتب مختلف شرکت کرده و با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کردند. و همچنین دانشجویان، خبرنگاران، نمایندگان جوامع اقلیت و سازمان های غیردولتی همراه با رهبران سیاسی و مذهبی نیز حضور داشتند.

شرکت کنندگان در کنفرانس در مورد آرمان های فلسطینی از جمله آتش بس غزه، خروج ارتش اسرائیل، کمک به فلسطینی ها، تحریم محصولات اسرائیل گفتگو کردند و قطعنامه ای جهت اعلام حمایت از جنبش ها و مقاومت حماس، حزب الله، جهاد اسلامی، مقاومت عراق و یمن به تصویب رساندند.

در این کنفرانس مقصود علی دومکی عضو بنیاد فلسطین بلوچستان، مولانا عبدالحق هاشمی امیر جماعت اسلامی بلوچستان، علی احمد لانگو رهبر حزب ملی، مولانا عبدالقادر لونی رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان شاخه بلوچستان، سناتور سابق میر مهیم خان بلوچ رهبر ارشد ملی گرایان، حجت الاسلام سید ظفر عباس شمسی رئیس مجلس وحدت مسلمین بلوچستان، حجت الاسلام سهیل اکبر شیرازی، حجت الاسلام ولایت حسین جعفری، عالم کاکر از تحریک انصاف پاکستان، حافظ سعود رهبر استانی جماعت اسلامی شاخه ف، عبدالهادی کاکر مشاور سابق وزیر ارشد بلوچستان و دیگران سخنرانی کردند. در حالی که دانشجویان غزه و خان یونس فلسطین، محمد عبدالمجید و عید در سراسر شهر، تعداد زیادی از نمایندگان و خبرنگاران از جامعه مدنی، معلمان دانشگاه، جوامع اقلیت، مجمع دانشگاهی فلسطین و سازمان های غیردولتی همراه با رهبران سیاسی و مذهبی حضور داشتند.

حجت الاسلام مقصود علی دومکی رئیس بنیاد فلسطین بلوچستان، ضمن ارائه قطعنامه مشترک، آمریکا را مسئول تجاوزات مداوم اسرائیل به غزه دانست و گفت: تجاوزات در غزه فوری متوقف و تمامی نیروهای اشغالگر اسرائیلی از غزه خارج شوند. کمک های ضروری و اولیه زندگی از جمله غذا و دارو تضمین شود. باید آتش بس کامل و دائمی برقرار شود. جهان اسلام نقش خود را در بازسازی خانه ها و ساختمان های ویران شده ایفا کنند. روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر جهان برگزار خواهد شد. کشورهای مسلمان، کشورهای عربی و غیر عربی همگی خواستار قطع رابطه با دولت ظالم صهیونیستی اسرائیل هستند. ارسال نفت، گاز و مواد غذایی و سایر کالاها به اسرائیل متوقف شود.

وی در ادامه گفت: سکوت مستمر دولت در قبال مسئله فلسطین جای سوال دارد. دولت پاکستان باید گام هایی برای پایان دادن به تجاوزات در غزه بردارد. ارسال کمکی ها به مردم فلسطین تضمین شود. بنیانگذار پاکستان قائد اعظم محمد علی جناح در قبال فلسطین بیانیه ای روشن دارد و اسرائیل را کشوری نامشروع اعلام کرده است. که هرگز آن را به رسمیت نخواهیم شناخت. ما از این سیاست حمایت می کنیم و اقدامات و فعالیت هایی که علیه آن انجام شود، به شدت محکوم می کنیم. فلسطین وطن فلسطینی ها و اسرائیل یک کشور نامشروع صهیونیستی است. ما به طور کامل از اقدامات آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری حمایت می کنیم. ما خواهان تحریم همه محصولاتی هستیم که مستقیم یا غیرمستقیم به نفع رژیم غاصب صهیونیستی است.

مولانا عبدالحق هاشمی خطاب به این کنفرانس گفت: کنفرانس امروز صدای مردم پاکستان است زیرا نمایندگانی از مکاتب و جوامع مختلف در این کنفرانس حضور دارند. عملیات الاقصی توسط حماس گامی به سوی آزادی فلسطین است. حماس با این عملیات ثابت کرد که نباید از آمریکا و اسرائیل ترسید. افکار عمومی در سراسر جهان به نفع فلسطین است. من به نخست وزیر اسرائیل می گویم که از بین بردن حماس تنها رویای شماست. مردم پاکستان در کنار برادران فلسطینی خود هستند. جهانیان راه حلی دائمی برای مسئله فلسطین با توجه به آرمان های فلسطینیان پیدا کنند.

حجت الاسلام سید ظفر عباس شمسی رئیس مجلس وحدت مسلمین بلوچستان نیز اظهار داشت: اشغالگران رژیم صهیونیستی قاتل پیامبران هستند. نیروهای اسرائیل می دانند که چقدر از دست داده اند. کسانی که ادعای نابودی حماس را دارند دروغ می گویند. تمامی کمک ها به مردم فلسطین داده شود. اگر مردم محصولات اسرائیل را تحریم کنند، اقتصاد اسرائیل تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

در این کنفرانس محمد عالم کاکر رهبر استانی تحریک انصاف پاکستان گفت:یک و نیم میلیارد مسلمان باید صدای خود را برای فلسطینی ها بلند کنند. من از سکوت جنایتکارانه کشورهای اسلامی متاسفم. شهرک سازی یهودیان فلسطینی ساختگی است. حاکمان ما از سفیر آمریکا می ترسند. اکنون هیچ نیرویی نمی تواند آزادی فلسطین را متوقف کند. نیروهای استعماری در فلسطین عقب نشینی کرده اند.

میرمهیم خان بلوچ و حجت الاسلام ولایت حسین جعفری نیز اظهار داشتند: باید از جنبش های مقاومت فلسطین حمایت کرد. دولت پاکستان در موضوع فلسطین بسیار تنبلی از خود نشان داده است. دولت آشکارا از فلسطینیان مظلوم حمایت کند. حاکمان کشور های اسلامی نیز از فلسطین حمایت نمی کنند. در حمایت از مسلمانان فلسطین، حاکمان مسلمان از سوی کشورهای اروپایی تهدید می شوند. کشورهای عربی با کشورهای اروپایی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه متحد هستند.

در پایان علی احمد لانگو، ارباب لیاقت علی هزاره نیز در سخنان خود، کمک به فلسطینیان را مهمترین نیاز امروزه دانستند و گفتند: ما نمی توانیم در قبال نسل کشی در فلسطین سکوت کنیم. اگر دولت نمی تواند اقداماتی انجام دهد حد اقل به مردم اجازه بدهد. مردم به برادران فلسطینی خود کمک خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha