دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ربانی

حوزه/ امام جمعه خوراسگان گفت: ارتباطات امروز دولتمردان با کشورهای جهان، منافاتی با شعار استقلال جمهوری اسلامی ایران و «نه شرقی نه غربی» ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسین ربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خوراسگان با اشاره به اهمیت جهاد از منظر اسلام گفت: جهاد نظامی تنها یک قسم جهاد است و نباید همه ابعاد جهاد را در عرصه جنگ و شمشیر و گلوله خلاصه کرد.
وی افزود: اما نوعی دیگر جهاد که اخیراً مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هست و در فرمایشات خود تاکید داشتند، جهاد تبیینی که همان روشنگری و هدایت است.
امام جمعه خوراسگان با بیان اینکه در حقیقت جهاد تبیینی از وظایف و رسالت‌های بلاشک ائمه اطهار (ع) بوده است، عنوان کرد: امروزه جهاد تبیینی رسالتی خطیر بر همگان، خاصه علما و نخبگان و خواص جامعه است. البته به هر کاری جهاد گفته نمی‌شود، جهاد به نوعی از فعالیت، تلاش و جهدی بیان می‌شود که در جهت خنثی سازی توطئه دشمنان باشد.
حجت الاسلام ربانی خاطرنشان کرد: همه ائمه اطهار اهل جهاد بودند، ولی تنها عده‌ای محدود از علما دست به شمشیر بردند ولی همه اهل جهاد تبیینی بودند و به بیان حقایق به اشکال مختلف می‌پرداختند، برخی چون امام سجاد جهاد تبیینی را به شکل دعا و بعضی دیگر چون امام باقر و امام صادق به شکل کرسی‌های علمی برقرار می‌کردند.
وی تصریح کرد: امروز یکی از مصادیق جهاد تبیینی می‌تواند در قالب کرسی‌های علمی در ابعاد مختلف، خاصه در مباحث دینی و معارفی باشد.
امام جمعه خوراسگان در ادامه به بحث انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: وقوع انقلاب یک معجزه الهی بود، چرا که هدف انقلاب اسلامی استقرار حاکمیت اسلامی و اجرای حدود الهی است.
وی ضمن تاکید بر اینکه تداوم و تحکیم بنیان‌های انقلاب اسلامی امروزه وظایف ما است، اظهار داشت: ارتباطات امروز دولتمردان ایرانی با کشورهای جهان، منافاتی با شعار استقلال و «نه شرقی نه غربی» جمهوری اسلامی ایران ندارد، این شعار بیانگر عدم سلطه پذیری مسلمانان از جانب کفار است که به خوبی در سایه انقلاب اسلامی این مهم محقق شده است.
حجت الاسلام ربانی اذعان مرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در مقام عمل اثبات کرده است که نظامی جمود نیست و در ارتباط عزتمندانه با دنیا محدودیتی برای خود قائل نیست.
وی در پایان عنوان کرد: ارتباط با عزت و صلابت را در سفرهای اخیر رئیس جمهور خود به کشورهای خارجی شاهدیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha