دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
از نفس افتاده

حوزه/ "از نفس افتاده" به کارگردانی قاسم جعفری، یکی از جذاب ترین سریال ها با موضوع انقلاب است که در حال و هوایی عاشقانه روایت می شود و برای دنبال کنندگان حرفه ای سریال های تلویزیونی همچنان خاطره انگیز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ایام الله دهه مبارک فجر، معمولاً رسم چندین ساله تلویزیون است که نسبت به بازپخش فیلم‌ها و سریال‌هایی با موضوع و حال و هوای انقلاب اقدام می‌کند و به این وسیله به روایتگری رسانه‌ای و هنری راجع به یکی از جذاب ترین مقاطع زمانی تاریخ معاصر کشورمان، یعنی سال‌های منتهی به بهمن ۵۷ و نیز سال‌های آغازین پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد.

در همین راستا و در چنین ایام خاطره انگیزی، نیم نگاهی انداخته‌ایم به مهم‌ترین فیلم و سریال‌های تولید شده در این خصوص.

"از نفس افتاده" شاید سریالی نباشد که در ذهن مخاطب عمومی تلویزیون به‌سان برخی از سریال‌های معروف، ماندگار شده باشد اما بی شک یکی از شاخص‌ترین سریال‌های شبکه اول سیما با موضوع انقلاب است.

اثری به کارگردانی قاسم جعفری که در آن بازیگرانی چون اشکان خطیبی، خاطره حاتمی، زهره فکور صبور، علیرام نورایی و صدرالدین شجره، به ایفای نقش پرداخته‌اند و محصول تولیدی سال ۱۳۸۵ رسانه ملی است.

داستان این سریال که تهیه کنندگی آن را صدیقه صحت برعهده داشته، در واقع روایتگر زندگی دو جوان به نام‌های آرش و شیده است که پس از سال‌ها همدیگر را در موقعیتی سخت و دشوار پیدا می‌کنند. آرش و شیده دوستان دوران کودکی هستند که خاطرات زیادی از کودکی و نوجوانی دارند، اما پس از چندین سال دوری و جدایی و بی‌خبری، در بحبوحه انقلاب اسلامی مجبور می‌شوند مقابل هم قرار بگیرند. آرش مأمور ساواک است و دستور گرفته تا دختری خرابکار به نام شیده را دستگیر کند، اما آرش در انجام این کار ناتوان است و نمی‌تواند چشمش را بر روی عشق بی‌پایانش به شیده ببندد.

او، شیده را فراری می‌دهد و در ادامه شاهدیم که عقاید شیده بر روی آرش تأثیر می‌گذارد و سپس آن دو با هم ازدواج می‌کنند. در ادامه این داستان می‌بینیم که آرش به ساواک پشت می‌کند پس از طی ماجراهایی آرش که قصد ترور شاه را داشت دستگیر شده و تیرباران می‌شود.

گفتنی است: خواننده موسیقی تیتراژ پایانی این سریال، احسان خواجه امیری است که خود از شناخته ترین خوانندگان در این رابطه به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha