سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید یوسف طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از جنگ نظامی با ایران، تاثیر اعمال تحریم های ظالمانه، توطئه چینی و فتنه ها علیه ملت ایران مایوس شده‌اند و راه پیروزی خود را در منحرف ساختن افکار و فریب مردم می بینند، لذا «جهاد تبیین» تنها راهکار مقابل با دشمنان انقلاب اسلامی در زمان فعلی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روایتی از امام محمدباقر (ع) قریب به این مضمون که «هرکسی دوستی و دشمنی‌اش برای خدا باشد و برای خدا چیزی انفاق کند، از اصفیاء الله است» اظهار کرد: پس بدانید که هر قدم، کلام و رفتاری که می‌کنید، برای رضایت خداوند باشد.

وی ادامه داد: امسال دهه مبارک فجر با ماه رجب‌المرجب مصادف شده است، ماهی که به تعبیر پیامبر اکرم (ص) «خداوند می‌فرماید: ماه من است و رحمت از جانب من است و هرکسی من را در این ماه بخواند من آن را اجابت می‌کنم و هرکسی در این ماه از من چیزی بخواهد، من به او عطا می‌کنم و هرکسی از ما هدایت و راهنمایی بخواهد، قطعاً او را هدایت می‌کنیم و من این ماه را واسطه‌ای بین خود و بندگانم قرار داده‌ام».

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: ماه رجب از منظر اسلام برای مؤمنین بزرگ است و ماه بهمن از منظر ملی به گواه آیات شریفه قرآن کریم یوم‌الله است، چون هرروزی که برای مؤمنین پیروزی باشد، از ایام‌الله محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر یکی از بهترین فرصت‌ها برای لبیک گفتن به مهم‌ترین مطالبه اخیر رهبری مبنی بر «جهاد تبیین» است، بیان کرد: بر همه انقلابیون، متدینین و ولایتمداران لازم است که در مسیر هدایت و روشنگری مسائل و موضوعات اقدام به «جهاد تبیین» کنند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: همیشه جهل و نادانی عامل اصلی انحراف و مشکلات مردم در طول تاریخ بوده است، لذا روشنگری و تبیین باعث از بین رفتن جهل مردم و به‌تبع عامل سعادت و رستگاری آن‌ها خواهد شد.

وی بابیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم، همیشه در مقابل حکومت الهی، حکومت‌های طاغوتی قرار داشته‌اند و این عامل سبب ارسال انبیا برای مردم بوده است، اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل انحراف مردم و گرایش به سمت حکومت‌های طاغوت، جهل آنان نسبت به مسائل بوده است؛ بنابراین از رسالت‌های اصلی انبیا، همیشه جهاد تبیین و هدایتگری بوده است.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: افزایش علم، تدبیر و فهم مردم باعث پیروزی حکومت‌های اسلامی و الهی می‌شود، لذا ملت ایران در سال ۵۷ به این رشد و بلوغ فکری رسیدند و توانستند با هدایت‌های امام راحل حکومت اسلامی را در جامعه برپا کنند.

وی ادامه داد: بدون شک با قاطعیت بیان می‌کنم در طول تاریخ هیچ حکومتی چون نظام جمهوری اسلامی برای پیاده‌سازی احکام الهی و اهداف انبیا در جامعه برقرار نشده است، بنابراین باید با جهاد تبیین از آن محافظت کنیم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد افزود: حقیقت امر آن است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب در طول ۴۳ سال گذشته بر همان مسیر هدایت الهی انبیا گام برداشته‌اند، امروز ما در لوای انقلاب اسلامی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم گرچه نقاط ضعفی و نواقصی هم بوده، اما هدف اجرای احکام اسلامی و گسترده‌تر کردن عدالت اجتماعی است.

وی در پایان تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از جنگ نظامی با ایران، تأثیر اعمال تحریم‌های ظالمانه، توطئه چینی و فتنه‌ها علیه ملت ایران مأیوس شده‌اند و راه پیروزی خود را در منحرف ساختن افکار و فریب مردم می‌بینند، لذا «جهاد تبیین» تنها راهکار مقابل با دشمنان انقلاب اسلامی در زمان فعلی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha