دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مولانا سید صفی حیدر زیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی گفت: در فلسطین، لبنان، یمن، حتی در عربستان سعودی، مردم با تأسی از انقلاب اسلامی قیام کردند و صدای خود را علیه ظلم بلند کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی دبیر کل سازمان تنظیم المکاتب هند به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: بار دیگر روز خجسته ای فرا رسید که در آن روز مردم مظلوم ایران به آزادی دست یافتند و در عین حال مردم مظلوم و ضعیف جهان جسارت آزادی را پیدا کردند.

وی افزود: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد و سرزمین ایران به نور اسلام و انسانیت و عدالت منور شد، حتی سایر نقاط جهان نیز از آن بی تأثیر نماندند و مردم جهان تشویق شدند که در برابر استبداد بایستند. در فلسطین، لبنان، یمن، تقریباً در همه کشورهای مسلمان، حتی در عربستان سعودی، مردم قیام کردند و صدای خود را علیه ظلم بلند کردند. و در برابر چوبه دار و اصابت موشک و بمب مقاومت کردند. امروزه در بسیاری از کشورهای مسلمان، پای ظالمان به لرزه درآمده است، تاج شاهنشاهی آنان در حال سقوط است.

وی در ادامه اظهار داشت: در چند وقت اخیر شاهد بوده‌ایم بسیاری از دیکتاتورهای جهان که مردم خود را سرکوب و حقوق اولیه آنها را زیر پا گذاشته‌، شکست خورده و تحقیر و رسوا شده‌اند. سرنوشت صدام در عراق، معمر قذافی در لیبی، حسنی مبارک در مصر و زین العابدین بن علی در تونس را جهانیان مشاهده کرده‌اند.

دبیر کل سازمان تنظیم المکاتب هند تصریح کرد: میهن ما هند از کشورهایی است که تحت تأثیر انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی قرار گرفت. نه تنها طلاب و دانشجویان از شیفتگان امام و اندیشه‌ها و نهضت ایشان شدند، بلکه هر انسان عادل و صلح طلبی از او حمایت کرد. همانطور که نمونه‌های آن را در روزنامه‌ها و مجلات و شبکه‌های اجتماعی شاهد بودیم.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات خالصانه بنیانگذار فقید سازمان تنظیم المکاتب هند تاکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین سید غلام عسکری بنیانگذار تنظیم المکاتب در هند حتی قبل از انقلاب اسلامی ایران در نهضت فعال بوده است، جنبش دینداری به انجام خدمات دینی و علمی در کشور پرداخت و پیام دین و معارف اسلامی را به گوشه و کنار کشور رساند تا مردم دیندار شوند. از سوی دیگر پیام امام خمینی و انقلاب اسلامی را نیز به گوشه و کنار کشور رساند و نقش بسزایی در زدودن باورهای غلط از افکار و اعمال مردم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha