دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
عربستان

حوزه/ همزمان با فرارسیدن ۱۷ فوریه یازدهمین سالروز انتفاضه در قطیف و الاحساء معارضان آل سعود شعار امسال را صدای کرامت نامیدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، همزمان با یازدهمین سالروز آغاز انقلاب مردمی بحرین در ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ و چند روز بعد از آن مردم شبه جزیره عربستان سعودی در اعتراض به ظلم و ستم و اختناق رژیم آل سعود تظاهرات خود را آغاز کردند که با سرکوبگری نیروهای نظامی آل سعود مواجه شد.تخریب منازل، حسینیه ها و مساجد و اسارت هزاران انقلابی در شبه جزیره در سکوت رسانه های عربی و غربی از جمله اقدامات سرکوبگرایانه آل سعود بوده است.

امسال "انجمن" معارضان سیاست آل سعود در شبه جزیره عربستان شعار یازدهمین سالگرد انتفاضه دوم قطیف و الاحساء را "صدای کرامت" اعلام کرد.

این فعالیت ها از روز ۱۷ فوریه آغاز می شود و این روزی است که شعله تظاهرات اعتراضی در قطیف و الأحساء در سال ۲۰۱۱ م روشن شد.

فعالیت های سالروز بزرگداشت انتفاضه قطیف و الاحساء شامل جشنواره های سخنرانی و نشست های رسانه ای است و تعدادی از چهره های سرشناس مخالف آل سعود در این برنامه ها مشارکت خواهند کرد.

در بخشی از بیانیه انجمن معارضان شبه جزیره عربستان آمده است؛ فرزندان مناطق الاحساء و قطیف از زمان حکومت آل سعود در عربستان بیشترین رنج را متحمل شده‌اند. درد و رنج مردم این منطقه طی سال‌ها به شدت افزایش یافته و (این درد و رنج) در زمینه نقض حقوق و آزادی بیان، فروپاشی اوضاع معیشتی و نقض آشکار ارزش‌ها و اصول دینی و اجتماعی مردم به وضوح دیده می‌شود.

انجمن مخالفان در شبه‌جزیره عربستان تاکید کرد، انتفاضه دوم مردم الاحساء و قطیف که در ۱۷ فوریه سال ۲۰۱۱ آغاز شد از نظر میزان تعامل و مشارکت مردم یکی از ایستگاه‌های تعیین کننده در تحرکات مسالمت آمیز اهالی این مناطق است. این انتفاضه همچنین آگاهی سیاسی بالای آن‌ها را نشان می‌دهد که به میدان آمده و به شکل متمدنانه دیدگاه خود را نسبت به سیاست‌های استبدادی آل سعود ابراز کردند و در برابر حاکمان ظالم ایستادند.

در ادامه این بیانیه آمده است احیای انتفاضه دوم به مردم و جهان یادآوری می‌کند که آل سعود فرزندان احساء، قطیف و مناطق دیگر را کشته و یا بازدشت کرده، و به روستاها و خانه‌ها یورش برده، مساجد و آثار باستانی را تخریب کرده و باعث فساد و تباهی در کشور شده است که این به خاطر ضعف ایمان و نداشتن هویت و سیاست های آنها است.

امروز با گذشت ۱۱ سال از آغاز انتفاضه دوم، ما بر حق مشروع مردم مناطق مان برای زندگی با عزت، کرامت و اجرای عدالت و برابری تاکید می‌کنیم و این امر تنها در صورتی محقق می‌شود که دولتی روی کار بیاید که نماینده همه مولفه‌های مردمی باشد و مردم بتوانند در اداره کشور و تعیین سرنوشت خود سهیم باشند که دولت فعلی چنین قابلیتی ندارد.

شایان ذکر است در حالی که مردم کشورهای عربی بویژه عربستان و بحرین از ابتدایی ترین حقوق سیاسی و اجتماعی خود بی بهره بوده و خواهان تعیین حق سرنوشت خود هستند حاکمان کشورهای خلیجی بی اعتنا به اعتراضات مردمی در حال بر قراری ایجاد رابطه و عادی سازی با رژیم غاصب قدس هستند تا از این طریق بتوانند پایه های حکومت خود را به گمان خود تقویت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha