سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حسنی حلم

حوزه/ مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) همدان گفت: در شرایطی که با سنگین‌ترین تهاجم های دشمن در عرصه اعتقادی و فرهنگی مواجهیم و صدها فیلم، انیمیشن، کتاب، مقاله و سایت در حال ایجاد شبهه به مبانی شیعی هستند، لازم است متولیان فرهنگ به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی، مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) همدان، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با تاکید بر اینکه متولیان فرهنگی نقش به سزایی در معرفی و ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه دارند، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن تاکید داشتند، امروز جامعه باید در راستای تغییر سبک زندگی، تحلیل وضعیت موجود و تبیین وضعیت مطلوب حرکت کند و فرهنگ مهدویت نقش به سزایی در این مسیر دارد.

وی افزود: در شرایطی که با سنگین‌ترین تهاجمات دشمن در عرصه اعتقادی و اسلامی مواجهیم و صدها فیلم، انیمیشن، کتاب، مقاله و سایت در حال ایجاد شبهه به مبانی شیعی هستند، لازم است تا متولیان فرهنگ به وظیفه خود به درستی عمل کنند و وارد میدان شوند.

حجت الاسلام حسنی حلم با تاکید بر اینکه نیازمند حرکتی پر شتاب و البته با برنامه و تفکر جدید در عرصه مهدویت هستیم، گفت: هر کس به اندازه توان خود باید وارد این میدان شود و بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) نیز حمایت و همکاری در این مسیر را از وظایف خود می‌داند و با تمام توان آماده تلاش برای دستیابی به اهداف و تحقق مباحث بیانیه گام دوم می‌باشد.

تحصیل طلاب در رشته دکترای مهدویت در همدان

حجت الاسلام هادی بردبار، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) همدان نیز در این جلسه به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد در یک سال اخیر پرداخت و اظهار داشت: برگزاری دوره تربیت مربی معارف مهدوی با شرکت بیش از ۴۰۰ نفر، برگزاری ۴۰ نشست مهدوی در مراکز علمی از جمله دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و انتشار فیلم و مطالب با موضوعات مهدویت در قالب سه شنبه‌های مهدوی در فضای مجازی از جمله اقداماتی است که در یک سال گذشته توسط بنیاد در راستای ترویج فرهنگ مهدویت انجام شده است.

وی افزود: استان همدان، بعد از قم دومین استانی است که دارای سطح ۴ یا همان دکترای مهدویت است و این ظرفیت بزرگی برای استان است که می‌توان از آن به نحو احسن استفاده کرد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) همدان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا جشن نیمه شعبان متفاوتی را در پایان سال برگزار کنیم، گفت: در برگزاری بسیاری از برنامه‌ها و تنوع در عناوین، استان همدان به عنوان الگویی در کشور معرفی شده است و امیدواریم بتوانیم این مسیر را با قدرت بیشتر استمرار ببخشیم.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha