دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تراشیون

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون گفت: طلاق حقیقی در سال ۱۳۹۹ در کل کشور ۴۰ درصد، در تهران حدود ۵۰ درصد و در منطقه شمیرانات حدود ۶۵ درصد و در بالاترین میزان است. علاوه بر طلاق حقیقی، ۵۰ درصد از خانواده‌های سراسر کشور نیز از طلاق عاطفی، پنهان و خاموش رنج می‌برند.

به گزارش خبرگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون، روز دوشنبه در سومین جلسه از سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی که به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه صالحیه در آستان مقدس حضرت صالح بن موسی (ع) برگزار شد، پیرامون موضوع همسرداری، اظهار داشت: جاده زندگی جاده‌ای زیبا و پرپیچ و خم است، کسی می‌تواند از این جاده لذت ببرد که مهارت‌های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به آمار طلاق، ادامه داد: طلاق حقیقی در سال ۱۳۹۹ در کل کشور ۴۰ درصد، در تهران حدود ۵۰ درصد و در منطقه شمیرانات حدود ۶۵ درصد و در بالاترین میزان است. علاوه بر طلاق حقیقی، ۵۰ درصد از خانواده‌های سراسر کشور نیز از طلاق عاطفی، پنهان و خاموش رنج می‌برند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون عنوان کرد: از نشانه‌های طلاق عاطفی می‌توان به کم صحبتی همسران، قهر کردن، ناله و نفرین کردن، تحدید و خیانت اشاره کرد.

مشاور خانواده، زوجیت را پیچیده‌ترین نوع رابطه دانست و گفت: روابط انسان‌ها پیچیدگی‌هایی دارد و زوجیت پیچیده‌ترین نوع رابطه بین انسان‌ها است، به این دلیل که زوجین به همه لایه‌های شخصیتی یکدیگر دسترسی دارند.

وی افزود: اصل در زندگی مشترک بر وجود مشکل است و این به تفاوت‌های زن و مرد با یکدیگر برمی‌گردد. زن و مرد به دلیل تفاوت‌هایی که با هم دارند اگر بر اساس مهارت زندگی نکنند و از روی اصالت زنانه و مردانه خود عمل کنند نتیجه زندگی چیزی جز بدبختی نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون به بیان برخی تفاوت‌های زن و مرد پرداخت و گفت: تفاوت تربیت دختر و پسر در محیط زندگی، تفاوت در ویژگی‌های زنانه و مردانه و تفاوت در نیازهای زن و مرد از جمله تفاوت‌های بسیار زن و مرد است. مهارت آموزی در زمینه همسرداری راه حل برون رفت از اختلافات خانوادگی است.

مشاور خانواده، با بیان اینکه مهارت سطح خانواده را ارتقا می‌دهد، اظهار داشت: دانش، تجربه و تمرین فرمولی است که افراد را به مهارت می‌رساند. اگر هر یک از زن و مرد به کسب مهارت بپردازند، ۷۰ درصد زندگی‌ها بهبود پیدا می‌کند. زن و مرد باید در زندگی بازی سازی کنند نه اینکه بازیگر و منفعل باشند.

وی در پایان تصریح کرد: فرمول یک زندگی خوب؛ آشنایی با نیازها، آشنایی با ویژگی‌های زنانه و مردانه و تنظیم کلام و رفتار بر اساس ویژگی‌ها و نیازهای طرف مقابل است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یا علی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    دلیل ش فقط و فقط بد حجابی است
  • بی نشان IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    این آمارها منطبق با داده های منتشره نیست! منبع آماری مشخص نیست! درصد ها به نسبت چه چیزی است؟ به نسبت سال قبل یا ازدواج ها؟ به عنوان نمونه؛ خبرگزاری ایسنا و نیز دانشجو اعلام نموده بودند: ... در این بین آمار ازدواج و طلاق بهار سال جاری در مقایسه با همین آمار در بهار سال گذشته (بهار ۹۹) نشان می‌ دهد که در بهار سال جاری آمار ازدواج با رشد ۲۳.۶ درصدی به ۱۵۸ هزار و ۹۹۲ رویداد و آمار طلاق با رشد ۱۶.۴ درصدی به ۴۱ هزار و ۷۵۷ رویداد رسیده است. ضمن آنکه مجموع اظهارات ایشان، برگرفته از پژوهشهای نه چندان علمی و نامعتبر است! در اکثر موارد( علاوه بر گاف های مشابه!) نطرات مشارالیه فراتر از جنبه عمومی و عامه پسند نبوده و بزرگنمایی و تبلیغ ایشان به صلاح نمی باشد.
  • کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی اجتماعی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    مسئله طلاق، جدی است. اما؛ افزایش40 و 50 و 60 درصدی طلاق در ایران!!! این که شد همان حرفهایی که گروهها و جریانات و شبکه های وابسته از وضعیت ایران ترسیم می کنند!!! خجالت آور است. شما که سواد پژوهشی در این موارد ندارید، و محققین که بسیار بهتر و دقیقتر و جامع تر به این موضوع ورود دارند ، شما چرا ... ؟! بگذریم که بسیاری مشاوره گونه های نامبرده کلی گوئی های غیر قابل تعمیم و فاقد طبقه بندیهای علمی جامع نگر می باشند.